Annons

väska för Pentax K10D

Produkter
(logga in för att koppla)

kortkort

Aktiv medlem
Skall köpa en väska för en Pentax K10D. Tänkte få plats med hus, kitobjektivet (18-55), en telezom (t ex 50-200mm) samt en blix + lite småsaker. Ett av de 2 objektiven kommer att vara monterat på huset. Är det någon som har ett bra förslag på vad som kan vara lämpligt att köpa? Behöver inte köpa en större väska än vad som behövs för ovanstående. Om behoven växer investeras det i en större längre fram!

Tacksam för förslag!

Jag använder Pentax Crossover bag som "liten väska". Jag får ner en DA 16-45/4, FA 28-105/3.2-4.5 och FA 50/1.4 samt en 540 FGZ blixt. Det blir lite trångt när batterigreppet sitter på men det går. Det går även att trycka ner en A100/2.8, men sen är det fullt.

Jag tror att storleken är ungefär som Lowe Slingshot 100. Är det mer som ska med så blir det en större ryggsäck så att det går i två hus och fler objektiv.

/Mats

Det låter intressant! Finns det flera olika modeller? (har den som du har någon beteckning?).

Tacksamma hälsningar

Christer Speiner

Kanon! Ser ut att vara en precis så stor väska som behövs!!!

Skall gå till någon affär för att "klämma" på den lite.

Tack så mycket för hjälpen!

Jag tror att det kan vara svårt att hitta Pentax väskan i en affär, jag köpte min direkt från Pentax, dock borde du kunna hitta Lowe i en butik.

/Mats

Då blir det till att beställa! Känns ganska riskfritt, då den verkar skräddarsydd för K10án och det jag tänker ha i den.

Tack för dina tips!

lowepro slinshot 200 är nästan identisk och jag är nöjd med min. Har k10d, 18-55, 50-200 o 90 macro i den o lite annat. Får gott och väl plats.

ANNONS
Götaplatsens Foto