Annons

Väska till D70???

Produkter
(logga in för att koppla)

Airbus

Aktiv medlem
Hej!
Vad har ni för någon väska till era D70??

Eller har ni några bra förslag?

Ha det :-D

Behövs en speciell väska?

Jag använder en vanlig enkel rysäck som inte lyser jättedyrt innehåll.

Beror ju på vad man har för behov... Själv så får jag ner det mesta (D70 med kitglugg, 50/1.4, 80-200/2.8, ljusmätare, SB-600, cokin-filterkit och annat småpyssel) i min Lowepro Minitrekker AW..

En lowepro nova 2 har jag. Får ner D70n med kitgluggen och ett till objektiv, sen finns där även plats för diverse små tillbehör i olika fack. Det är en liten väska som inte rymmer särskilt mycket, skaffar jag ett objektiv till behöver jag en annan väska för att få med allt, men nu funkar den super.

Kör antingen LowePro Computrekker om jag skall ha med allt ananrs tar jag Min Tamrac Zoom16 med extra fickor där får D70 + Kitglugg samt två objektiv

Jag köpte en billig "Hama" väska på expert, är nog igentligen till för video kameror men funkar bra till kameror åxå. Den ha en avtagbar nedre del som passar perfekt till laddare och kablar och filter mm. Övre delen är indelad i 2 fack med flyttbar avskiljare. Kameran med mitt 50 1.8 på passar i ena halvan och teleobjektivet i den andra delen. Allt är med när man skall iväg, nedre delen brukar jag lämmna i bilen.

/Jonas

Jag har en Lowepro Minitrekker där hela utrustningen (än så länge iaf) får plats. Sedan har jag även en Lowepro Topload Zoom 2, när jag inte vill ha med mig allt. Den rymmer kamera plus två objektiv, lite beroende på vilka objektiv. (Mitt 70-210/4-5.6 + 50/1.8 funkar tex bra.) Har man lite större objektiv som 70-200/2.8 eller liknande så blir det väldigt trångt dock, även om det säkert går att pressa ner kameran med ett sådant monterat, om man tar bort motljusskyddet och vill riktigt mycket.

Jag använder mig av en
Lowepro Topload zoom 2
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=1556 som jag är väldigt nöjd med. Där går kitgluggen i. Tyvärr funkar det ej med en större glugg som 70-200. Blir lite väl trångt.

Sen har jag även
Lowepro mini trekker AW http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5027. Väldigt nöjd med den här väskan också så långt. Valde den för att den har ett bra allvädersskydd och får plats med mycket extra grejer så som vatten flaska, ett päron eller varför inte ett äpple.

Båda väskorna är rejält varderade och ger som sagt bra skydd mot regn.

Jag skaffade Nikons halvmjuka "never ready" väska till min D70. Den fungerar som ett transportskydd och plockas bort helt och hållet när kameran åker fram för att nyttjas.

Hade jag haft liknande till min N70(F70) hade jag aldrig behövt byta bottenplattan på den...

Sen har jag ett Lowepro inrede i en Haglöfs Tight ryggsäck för att få med objektivsamling och allt småplock. Fungerar utmärkt. Haglögs säcken är enormt mycket bättre att bära an Lowe.

Re: Snygga bra och coola.. Crumpler.

garwin skrev:
Jag skulle vilja slå ett slag för Crumpler.

Enormt snygga och mycket bra väskor.
Lite dyra men värda sina pengar.
Kolla gärna in deras sjuka hemsida där allt finns.

http://www.crumpler.com.au/cartIndex.php?catId=22

Väskorna säljs lite här och var, Kameradoktorn i sthlm och på Nätet tex hos www.inwarehouse.se.

Ja ja, snygga är de väll!
Vi i skolan fick köpa med med runt 40% billigare, men jag tycker fortfarande inte att de vart värt de höga priset!

ANNONS
Götaplatsens Foto