Annons

Vad är detta för objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ett spegelreflextele på 500mm och fast bländare på f/8 + en telekonverter på 2x vilket tillsammans ger f/16 och svart sökare mer eller mindre.

Spegelreflextele är precis samma teknik som används på stjärnkikare som Hubleteleskopet exempelvis, fördelen är att man kan få ned storlek och vikt avsevärt, jämfört med vanliga kameraobjektiv.

Det är ett spegelreflex tele på 500mm och fast bländare på f/8 + en telekonverter på 2x vilket tillsammans ger f/16 och svart sökare mer eller mindre.

Spegelreflex tele är precis samma teknik som används på stjärnkikare som Hubleteleskopet exempalvis.

För att använda ett språk som även en rookie som jag förstår mig på? Ett skitobjektiv??

Kikar även lite på dessa.. Otroligt billiga..

Sigma AF 70-300mm f/4-5.6 DL-M (Motorized) DG Macro Telephoto Zoom Lens for Nikon AF

SIGMA 70-300mm DG Pris cirka 1500:-

NIKON AF 70-300mm f/ 4-5.6 G ZOOM LENS ca. 1400:- Silverfärgad dock??

Nikkor 70-300mm f/4-5.6G, ca. 1200:-

Någon som kan guida lite i denna för mig knepiga djungel?

Kikar även lite på dessa.. Otroligt billiga..?
Det finns en anledning till att de är billiga, de är inte särskilt bra, mycket bättre än dina ursprungsförslag dock.

Tokinan är ju annars klart trevligast, men i övrigt kan du välja vilken som, de är tämligen likvärdiga.

Om de lever upp till dina krav så är de prisvärda, annars inte.

Ett tips är att köpa dem begagnat, då kommer du billigare undan och det är lätt att sälja dem för inköpspriset om du inte är nöjd.

ANNONS
Götaplatsens Foto