Annons

Vad är skillnaden mellan dessa Sigma-objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dead_Silent

Aktiv medlem
Förtst, jag vet att objektiv har diskuterats i en massa trådar tidigare, men mitt tålamod räcker inte till för att gå genom allihop, så ni som stör er på ännu en 'dum' fråga behöver inte läsa vidare.

Jag är en glad amatör som skaffat en Eos 300D och funderar nu på att komplettera mitt kit-objektiv med en annat objektiv och har fastnat för:

Sigma 70-300/4-5.6 DG MACRO
Sigma 55-200/4-5.6 DC

Kan någon förklara vad skillnaden är mellan dessa objektiv rent konkret, är det olika zoomningsgrader eller är det andra saker som skiljer?

Dessa objektiv är i budgetklassen runt 1500:-, hur är dessa budgetobjektiv egentligen? Jag antar att man får vad man betalar för, men jag vill inte att bildkvalitén ska bli sämre än det medföljande kit-objektivet.

Det jag använder kameran till är främst produktfotografering och där tycker jag att kit-objektivet fungerar helt okej, däremot tycker jag inte att det är helt bra när det gäller porträttbilder och andra tillfällen där det behövs en längre zoom för att få ett bra utsnitt.

Hoppas någon har tid och ork att hjälpa mig!

En bra start är att lära dig grunderna i fotografering, du kan läsa mycket här tex. http://www.fotosidan.se/cldoc/1095/

Gå till bibloteket och låna några böcker om ämnet, då får du en bra grund och vet mer vad du behöver köpa för att täcka upp ditt behov.

Mvh Kent.

ANNONS