Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad behålla?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hellacopter

Aktiv medlem
Det har hänt sig så att jag blivit med två gluggar som är snudd på samma, ett Nikon 24-120 3,5-5,6 G VR och ett Sigma 24-135 2,8-4,5. Bägge är i bra skick.

Ett av dem ska bort men jag har svårt att besluta mig för vilket. Nikon-gluggen har VR på plussidan medans Sigmat har ljusstyrkan och liiite längre brännvidd.

De testbilder jag tagit med dem och jämfört så tycker jag det är dött lopp, bildmässigt är de jämbördiga på min D700.

Hjälp mig besluta om vilken jag ska behålla...

Jag vet inte, men det verkar inte som att det spelar så stor roll för dig vilket du får behålla, så om du lägger ut båda till salu så får du se vilket du får sålt först och vilket du får ha kvar :)

Men så behåller du det objektivet som ger napp först och säljer det andra. Bäst måste ju gå först! ;O)

Hur är det med vädertätning, byggkvalitet, autofokusmotor och känslan överlag? VR väger tyngre än 15 mm på telesidan enligt mig...
Man kan inte bara jämföra skärpa vid 100 % för att säga att de är jämlika (Im just saying, I am not blaming you for doing it).

/Hannes

Om man tar AF hastighet/ljud, vikt och filterstorlek i beaktande så vinner Nikon gluggen. Ett litet irriterande problem med Sigmat är att den lätt kryper ut när man har kameran hängande på axeln...

Jag tackar för tipsen, jag behåller Nikon och säljer Sigmat... :)

ANNONS
Götaplatsens Foto