Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad behöver man i sin Macbook

Produkter
(logga in för att koppla)

essberg

Medlem
Hjälp! Min älskade MacBook PRO har efter 7år gett upp (vilket var på tiden iof) men nu måste jag akut köpa en ny. Har tyvärr inte plats med en stationär så som jag bor nu så får bli en ny MacBook PRO, men vad behöver man? Otekniska jag fattar halv 7 om alla olika skärmar och andra saker man behöver ha i dom. Vad är bäst och vad måste jag ha!

Jobbar som fotograf så den ska användas flitigt till Photoshop och bildbearbetning, är typ det enda krav jag har att den ska funka på bästa sätt med det.

Hjälp mig ni där ute, kan ni hjälpa mig i djungeln av olika varianter.
 
Vilken version du än köper av MacBook Pro lär den vara snabbare och bättre skärm än din gamla. Det enda du måste tänka på är att köpa till en minneskortläsare om du inte redan har det då de tagit bort SD läsaren, samt att jag skulle rekommendera att välja en med stor SSD hårddisk.
 
Köp den nya versionen. Det finns fortfarande en del som har den gamla versionen i lager. Den nya har bara USB Typ-C in/ut-gångar.

Jag rekommenderar följande val
16 GB RAM (tyvärr går det inte att få 32GB)
512 GB SSD
Lägg inte extra pengar på grafikkort
Det är inte heller värt pengarna att köra extra snabb processor. Det gör bara några få procents skillnad.
 
ANNONS