Annons

Vad betala för 20D + 70-200 4L ???

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad120828

Avslutat medlemskap
Har en 20D på gång med ett Canon 70-200 4L (ej IS-modellen!).

Kameran har ej gått mycket, är i fint skick och kommer med laddare, batteri osv...

Vad är ett skäligt pris att betala för detta paket? Objektivet är också det i fint skick.

Eller gör man klokast i att avvakta på en 40D och då köpa en ny 30D som troligtvis kommer sjunka ännu mer i pris?

Tacksam för svar!

10k... frågan är då (för jag litar på att jeppe har koll) om det kanske ändå inte är värt att köpa en 30d+70-2004L...

garanti + bättre hus...
men det var ju inte det det handlade om...

8k kanske jag hade kunnat sträcka mig till att betala annars känns det inte värt det för mig i vart fall.

Om du har 4000 kr extra liggandes eller sparade så vet jag vad jag skulle gjort.

Då har du ganska lång tids garanti plus att du får nya grejjor som inte riskerar att vara repiga eller som du inte vill ha det på något annat sätt.

Om du inte har 4000kr extra så skulle jag försöka pruta till 9000kr för 20D med 70-200. Ett riktigt bra paket!

Sök på prisjakt så kommer du hitta riktigt bra priser på 30D! https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=CANEOS30D

Oslagbart skulle jag säga!

Kameran är ju bara hobbyanvänd och inte alls mycket använd. Har mest stått på hyllan.

Om jag för 9000:- även får med den dassiga 18-55 mm, ett stativ och en 420EX blixt samt minneskort, då måste det väl ändå vara ett bra pris?

Delay skrev:
Kameran är ju bara hobbyanvänd och inte alls mycket använd. Har mest stått på hyllan.

Om jag för 9000:- även får med den dassiga 18-55 mm, ett stativ och en 420EX blixt samt minneskort, då måste det väl ändå vara ett bra pris?

ja. det är ett OK pris imo.

Jag skulle till och med sträcka mig så långt som att säga att du får ett riktigt schysst pris, om du får med allt det för 9000:-

Jo och hur det än är så är det ju inte kamerahuset det ligger på, det handlar ju mer om objektiven...och när jag då ändå får med ett så pass schysst tele känns det som man har en bra start för att ta riktigt bra bilder. Rätta mig om jag har fel.

Gäller bara att hitta en bra all-around-glugg nu som håller måttet.

Delay skrev:
Jo och hur det än är så är det ju inte kamerahuset det ligger på, det handlar ju mer om objektiven...och när jag då ändå får med ett så pass schysst tele känns det som man har en bra start för att ta riktigt bra bilder. Rätta mig om jag har fel.

Gäller bara att hitta en bra all-around-glugg nu som håller måttet.

kit-gluggen håller måttet till en början. kör på den och var glad.

ANNONS
Götaplatsens Foto