Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad har hänt med Cyberphoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Jag måste bara ställa en fråga till övriga på forumet. Jag undrar om det är fler än mig som upplever att Cyberphoto börjat få problem med leveranserna. Förr upplevde jag att de hade det mesta på lager, men idag verkar det vara väntetider på väldigt mycket produkter. Tycker det är synd med tanke på deras i övrigt förstklassiga service. Jag avbeställde alldeles nyligen ett UV-filter från de pga att de inte had något leveransbesked på det. Köpte det av en annan detaljist istället och hade det på en dag. Då hade jag redan hunnit vänta på filtret i två veckor. Det var ett exempel men jag upplever som sagt att ex Scandinavian Photo idag tycks ha en betydligt större lagehållning och så var det mig veterligen inte förr om åren.
 
cyberphoto vet jag inte mycket om, men scandinavian photo är ju gigantiska i jämförelse... har ju även funnits i minst 20 år...
 
Kalle_B skrev:
cyberphoto vet jag inte mycket om, men scandinavian photo är ju gigantiska i jämförelse... har ju även funnits i minst 20 år...
Ja det stämmer men Cyberphoto har varit i farten i minst 11-12 år och hade en period då de var billigare än Scandinavian på i stort sett allt plus att de nästan alltid haft en kunnigare personal. Bengt på Scandinavian är väldigt trevlig o bra att ha och göra med men på Cyber så är alla som Bengt, så att säga. Snickersen hade jag glömt vid det här laget men har de svårt med leveranserna av den så har de verkligen problem.
 
Jag verkar vara relativt ensam om min observation vilket kanske innebär att jag har fel. Men det är ju i så fall bra. Det var ju knappast lagerstatuesen på Snickers som jag hade i åtanke.
 
paul innergård skrev:
Jag verkar vara relativt ensam om min observation vilket kanske innebär att jag har fel. Men det är ju i så fall bra.
Själv har jag inte beställt från dem på länge, men en kompis köpte en Ixus där för ett tag sedan, kom på tre dagar.
 
paul innergård skrev:
...... Jag avbeställde alldeles nyligen ett UV-filter från de pga att de inte had något leveransbesked på det. Köpte det av en annan detaljist istället och hade det på en dag. Då hade jag redan hunnit vänta på filtret i två veckor. Det var ett exempel men jag upplever som sagt att ex Scandinavian Photo idag tycks ha en betydligt större lagehållning och så var det mig veterligen inte förr om åren.

Har du beställt fler saker från Cyberphoto som det har varit lång leveranstid på och som "annan" detaljist har haft på lager?


/Tommy
 
Re: Re: Vad har hänt med Cyberphoto?

murdoc skrev:
Har du beställt fler saker från Cyberphoto som det har varit lång leveranstid på och som "annan" detaljist har haft på lager?


/Tommy
Ja det har jag. Både gluggar och en del tillbehör, och som sagt så har andra detaljister haft prylarna i lager vilket förvånat mig. Cyber har tidigare haft samma leveranskapacitet som Scandinavian till något lägre pris. Idag tycks Scandinavian ha snabbare leveranser och prismässigt är det nog jämnt skägg. Det som jag ogillar med situationen är att jag alltid upplevt Cyberphotos kundservice som den bästa och därför gärna handlar av dem. Men för mig har det aldrig varit någon hit att vänta på saker som finns till bra priser hos andra.
 
Första gången jag beställde fick jag en Guldnougat, men senaste gången fick jag en Bounty och dessutom fick jag varan snabbare än de utlovat. :eek:)
 
förra gången jag bestälde så tog det nog två eller tre dagar vad jag minns och desutom fick jag nog en mars.
 
Kan det vara så att Cyberphoto har fått så många kunder och säljer så mycket att lagerhållningen helt enkelt inte hinner med? Kan det vara så att de inte får in prylarna i den takt som behövs?
 
Kan de som många andra förtag ha svårt att fylla bemanningen på sommaren så de kanske har lite mycket att göra. Kan deras leverantör ha det problemt?

Finns många anledningar. Ring och fråga dem vettja. Har inte sett att Cyber har skrivit i tråden ännu, så kanske är det så att de som hänger här som jobbar på cyber har semester då.
 
Jag beställde en Sigma 10-20 samt en Samsung S600 kompaktkamera i söndags. Idag trillade postavin ner och jag kunde hämta paketet.

Från att de packade paketet i måndags och skickade det via vanlig postgång till Västerås från Umeaå (det är väl där de ligger ?) så är jag väldigt nöjd med leveranstiden.

Sigman sitter och en smäck på min D200 och S600:an fick sambon som partykamera.

Fick dock ingen Snickers denna gång...
 
Wreckdiver skrev:
Jag beställde en Sigma 10-20 samt en Samsung S600 kompaktkamera i söndags. Idag trillade postavin ner och jag kunde hämta paketet.

Från att de packade paketet i måndags och skickade det via vanlig postgång till Västerås från Umeaå (det är väl där de ligger ?) så är jag väldigt nöjd med leveranstiden.

Sigman sitter och en smäck på min D200 och S600:an fick sambon som partykamera.

Fick dock ingen Snickers denna gång...
Jag har inga synpunkter på deras leveranstider av varor som finns i lager. De är knappast långsammare än någon annan på den punkten. Jag menar att de den sista tiden verkar haft svårt att få in produkter som finns hos andra. Man tycker ju att ett företag av Cyberphotos storlek i undantagsfall skall behöva sakna produkter som andra företag har på lager.
 
Jag beställde ett batterigrepp till min D50 samt lite andra småsaker. Det dök upp två dagar senare tror jag. Till postkontoret här i skellefteå. Att det sen tog ett och ett halvt dygn för posten att leverera det till uthämtningsstället är ju inte Cyberphotos fel.

Nu står ett Sigma 18-200 VR på inkäpslistan och jag är nog inte ensam om att vänta på den heller. Om jag känner mig riktigt rik just då så får det nog bli en sigma 10-20 också. Fick vänta ett tag på en order när jag hade beställt ett motljusskydd som inte fanns på lager dock. Men ingen är ju ofelbar. Jag är nöjd iaf.

Btw... Det blev Mars för min del. ;)

/F
 
ANNONS