Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vad har ni i kameraväskan förutom kamera+tillbehören?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
Jocce
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Karta, kompass, GPS-mottagare, dator för redigering av bilder, bilnycklar, förbandslåda, valuta i dollar, euro, brittiska pund och norska samt svenska kronor, en pralör på spanska, franska och tyska, kolorerad literatur för inspiration.
Har du en hel resväska med dig när du fotar eller?
/Jocce
tandborstterroristen
Aktiv medlem
Glöm inte ett block och skrivdon - nödvändigt (för mig) för att komma ihåg namn om man fotograferar okända personer till tex reportage. Även bra om man får plötsliga ideér till senare grejjer eller om man vill förklara en tanke bakom en bild för någon man skall fotografera.
Har även en stor svart sopsäck med mig - något jag insåg var smart efter en dag ute på gungflyet på myren då jag tog macrobilder på sileshår (blött!).
/Tomas
Har även en stor svart sopsäck med mig - något jag insåg var smart efter en dag ute på gungflyet på myren då jag tog macrobilder på sileshår (blött!).
/Tomas
hasse lundberg
Aktiv medlem
Min lilla A6-pärm med alla möjliga uppgifter i samt penna. Lös exponeringsmätare. Kamerans manual.
Visitkort, myggmedel, gummiband, 2-3 plastpåsar om det skulle bli riktigt blött.
Extra batteri, microduk, liten halogenlampa.
Visitkort, myggmedel, gummiband, 2-3 plastpåsar om det skulle bli riktigt blött.
Extra batteri, microduk, liten halogenlampa.
Graal
Avslutat medlemskap
Jag har två passepartoutvinklar (som två vinkelhakar) i vit kartong. Tycker att man ofta ser motivet bättre genom att använda dessa och titta med ett öga än att se i sökaren. Dessutom kan man variera formatet hur som helst (vilket man inte kan göra genom att titta i sökaren) och dessutom se hur bilden blir med olika objektiv utan att behöva byta fram och tillbaka (bra om man som jag använder fasta brännvidder).
PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag har en tupp jag har köpt på IKEA med svarta prickar på.
PerFogelberg
Aktiv medlem
rindler skrev:
Jag använder inte väskan så ofta, men om jag har tappat bort något finns det alltid där. Ruggigt konstigt...
Kan förstå det. Den måste vara ruggigt tung.
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Gärna ett stativ, finns ju i olika storlekar. Kan dock vara svårt att kränga in i väskan, får hänga utanpå. Efter kameran är det nog det mest användbara tillbehöret som existerar. Bättre än pressad film, IS, svindyra ljusstarka gluggar och annat lull-lull...