Annons

Vad kan detta då vara...

Produkter
(logga in för att koppla)
Behövs fler bilder, då det finns en bunt olika arter "små-hägrar" att välja på (Bitterns, Pond-Herons, Night-Herons...).

/Oscar

OM jag ändå hunnit ta fler.....jag råkade stöta den och sen landa den då på plåtad plats 100m bort.
Hinner hitta den och få 2 rutor sen drar den igen.

Den var mycket mer skygg än alla andra "sådana" som jag sett. Jag är rätt högt upp på en kulle, långt från vatten. Och i en skog/ gummi plantage.

Min känsla är att den är mindre än en Chinese Pondheron o kortare näbb. Men i princip helmörk...även under flykt.

OM jag ändå hunnit ta fler.....jag råkade stöta den och sen landa den då på plåtad plats 100m bort.

Den var mycket mer skygg än alla andra "sådana" som jag sett. Jag är rätt högt upp på en kulle, långt från vatten. Och i en skog/ gummi plantage.

Min känsla är att den är mindre än en Chinese Pondheron o kortare näbb. Men i princip helmörk...även under flykt.

Knepigt... Stjärten, var den påfallande lång, normallång, kort eller rumphuggen?

/Oscar

Någon Natthägerart om man ser på näbben.......Malaysian lr Black-Crowned ? - MEN tycker inte ögat är så Rött som på BC.

ANNONS
Götaplatsens Foto