Tony johansson
Aktiv medlem
Snyggt som tusan Conny, gillar verkligen färgspraket i molnen.Nu är tyvärr inte kylskåpsdörren tillräckligt stor alla gånger så jag sätter även upp bilder på garderoben i sovrummet för att "umgås" ett tag med dem för att se hur jag känner. Så det får bli en annan dörr i tråden den här gången.
Visa bilaga 180339
Nyss hemkommen från Gotland Runt var jag tvungen att skriva ut en bild jag tog vid första kvällens solnegång, precis efter att åskovädret som fördröjde starten började dra bort. Tycker själv att bilden ser "överprocessad" ut trots att den mer eller mindre ser ut som den gjorde direkt ur kameran, eller motsvarar verkligehten. Färgerna i de mörka molnen blev otroligt starka en kort stund när solen precis gick ner och belyste dem underifrån. Osäker på om jag någonsin sett något liknande förut. Var också tvungen att gå upp i storlek för att kunna visa perspektivet och se de små båtarna under det enorma molnet.
Får se när jag orkar gå igenom resten av bilderna om det finns fler kandidater.
Förstår inte människor som klagar på att (vi) landskapsfotografer gillar solnedgångar, när man kan få ett sådant här resultat.