Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vad kan en d30 gå nu på?

Produkter
(logga in för att koppla)

ohls

Aktiv medlem
Hej

vad kan en canon d30 gå nu på när 10d och så ska kosta 20.000? någon som har nån uppfattning
14.000 kan den ju knappast vara värd!

I'd also say from 9-12000 SEK. Alot will depend upon how "used" it is, though, right?

Bests, Duncan

Med tanke på vad som händer på marknaden nu så skulle jag inte lägga mer än 10 000 på en D30.

Förmodligen, dom säljer ju även D60 för 20 000:- så, det är nog en en vanlig 30, vilket förklarar varför det är dess bild dom använder ;-)

Ok, råkade se den när jag satt och sökte priser på en G3:a.

Synd att det inte verkar stämma då...

Skall bli intressant att se vad en 10D kostar till hösten, kanske nere i en 15000 - 16000kr. I och med detta kan man säkert få en begagnad D60 för en elvatusen kronor.

Bengt-Arne skrev:
Skall bli intressant att se vad en 10D kostar till hösten, kanske nere i en 15000 - 16000kr. I och med detta kan man säkert få en begagnad D60 för en elvatusen kronor.

ela tusen kan du få en d60 för nu kolla på ebay.de

Bengt-Arne skrev:

14k kan man få en ny 10D för nu(tyskland), så de är faktiskt snäppet lägre.

Beställde min förra veckan och får hoppas att den dimper ner nu i veckan..

Det är onekligen intressant med prisfallet på dessa förhållandevis mycket kompetenta kameror. Att billiga äldre kameror med mycket låg upplösning idag inte är värda nåt är ju förståeligt, men exempelvis D60 är ju en kamera som många skulle klara sig med livet ut, eller så länge den håller.

Vad jag vill komma till är att dessa kameror måste komma till någon sorts brytpunkt när dom inte faller mer, den stora frågan är bara när händer det & hur fantastiskt billiga kan dom nya bli? Dessutom så måste marknaden bli någotsånär mättad någon gång, eller ska vi fortsätta att byta kamera varje/vartannat år i all evighet?

Jag tycker exempelvis att 300D är dyr, den bygger på en plastig budgetkamera som i & för sig med bra optik kan ge bra resultat (inget ont om den).

Att jämföra den med 10D är dock som att jämföra en analog EOS 300 med en EOS 3, kolla in prisskillnaden på dem & fundera. Jag vet dock att det är en helt annan sak eftersom digitatekniken fördyrar när den är ny, men ändå...

Om man tittar på 10D som dessutom är mycket robust byggd så har jag svårt att tro som vissa, att den inte ska vara värd nåt om ett par år, jag hoppas i & för sig att det blir så för då köper jag ett par stycken...

Mvh/Larsa som drömmer...

ANNONS
Götaplatsens Foto