Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kan jag få för...?

Produkter
(logga in för att koppla)
morfius skrev:
Men jag antar att frågan är vart gränsen ligger för hur mycket man är villig att betala.

Begär 7000:- och var sedan öppen för prissäkning.

Hehe..
Jörgen är du en optimist vad gäller begagnatprissättning och en pessimist vad gäller bildersättningsarvoden och intrång i upphovsrätten? =)

Halva nypriset är ett bra utgångsläge för att kunna få saker sålt.

Knappt använt skulle jag väl inte påstå att det är 13.000 känns mycket i mina händer iaf.

Nej jag behöver verkligen ett stabilare hus. Plasten tar en hel del stryk när jag är ute på kvällarna nätterna o jobbar med den. Samtidigt känns det som om jag väntar för länge med att sälja den begagnat så kommer jag få några öl för den tillslut (hänvisa tillbaka).

Samtidigt börjar jag tjäna pengar på kameran och då ställer jag högre krav..

vi får se..

ska se om det finns några som fortfarande säljer nya 10d hus

Magnus:

Om du känner att du börjar tjäna pengar på din kamera och letar ersättare, kanske läge att titta på ytterligare en prisklass upp då? Dvs istf en entusiastmodell så en mera yrkeskamera som ju borde vara ganska gedigna.

Bara en tanke att istället satsa långsiktigt.

Hmm.. med tanke på vad folk säljer sina 300D-kit för nu (tror visserligen på att begmarknaden snart kommer sjunka) så är 5000 rätt så lågt! Jag har det Sigma-objektivet och är väldigt nöjd med bildkvaliten, dock inte med autofokusen (seg och tvekande). Köpte det för 2000 (överpris kanske)..

bullen_ skrev:
Är 13000 exponeringar mycket?

Tyckte att jag läste här på sidan (tror jag) att den ska klara 200 000, men det kanske var 20D.

Reserverar mig för att ha helt fel, kommer inte ihåg riktigt :)
Rätta mig gärna, kunskap är alltid välkommen.

Skall vara:
300D ca 50 000 exponeringar
20D ca 100 000 exponeringar
1D MKII ca 200 000 exponeringar

tror det finns kameror som gått mycket mer, men det skall vara något garanterat antal exponeringar...

Fått 7000 för allt nu, inkluderat väska o minneskort med. Så jag är mer än nöjd :)

Jag har kollat upp Tamron objektivet och har tom tagit några bilder med det och det är lockande. Men jag vill komma åt de mm ovan ... hmm svårt val.

ANNONS
Götaplatsens Foto