Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vad kostar det att lämna in kamera för justering till Canon RCC i Mölndal?

Produkter
(logga in för att koppla)

anwes

Guest
Vad kostar det att lämna in kamera för justering till Canon RCC i Mölndal?

Har en relativt ny 5DMkII och två L objektiv, inköpta det senaste året jag funderat på att lämna in till Canon RCC för justering.

Garanti och allt finns ju kvar, så jag funderar på vad det kan kosta, går det på garantin?

Är nästan helt säkert att det inte kostar något. De verkar ha en ganska generös inställning till justering av just de dyrare husen (och kanske speciellt 5D II).

Med 5DMII kostar det ingenting att lämna in den ihop med objektiv oavsett hur gamla objektiven är. Det är det senaste jag hörde av RCC. Innan gällde att objektiven inte fick vara äldre än 7 år om de var svenskköpta, eller max 1 år gamla om utlandsköpta, men båda de kraven verkar ha försvunnit om jag minns rätt från senast jag pratade med dem.

Men som sagt, med nya objektiv tillsammans med 5DMII kostar det ingenting. Men det kan ta 3-4 veckor när man lämnat in dem.

På Intervision i Stockholm sa de att de gratis justerar objektiv som är upp till sju år gamla, självklart att man kan visa upp kvitto från någon återförsäljare (alltså inte Japanphoto om jag förstår saken rätt eftersom de tydligen direktimporterar)

Vet ej. En kompis med en ny 5D II var där för ca 1 månad sedan och lite "äldre" L-optik. Allt blev justerat på någon dag. Just 5D II har en del haft lite problem med skärpan och just min väns hus var bedrövligt. Min gamla 5:a spöade "skiten ur" hans bilder innan justeringen. Nu är det han som har de där krispiga bilderna.....

På Intervision i Stockholm sa de att de gratis justerar objektiv som är upp till sju år gamla, självklart att man kan visa upp kvitto från någon återförsäljare (alltså inte Japanphoto om jag förstår saken rätt eftersom de tydligen direktimporterar)

Hmm inte Japanphoto...???
Det skulle ju va skit i så fall, nån annan som vet nåt om det?

Både min kamera och några av objektiven är från just Japanphoto, betyder det att jag måste punga ut med ett gäng pengar i så fall?? =S

ANNONS
Götaplatsens Foto