Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte uppgradera mig från Nikon D50 med 18-70/3,5 till eventuellt Nikon D90 med fast motsvarande 50/1,8 till att börja med. Synpunkter på det? Jag är ny i yrket och jobbar som reporter/fotograf på ett magasin och känner att min fototalang och utrustning inte rikigt räcker till... Vill såklart även ha en rejäl vidvinkel och tele och macro, men var ska man börja? Min budget är inte den bästa då jag just börjat jobba efter utbildningen och inte är säker på hur länge jag får behålla jobbet som faktiskt mest innebär skrivande...
 
Tänkte uppgradera mig från Nikon D50 med 18-70/3,5 till eventuellt Nikon D90 med fast motsvarande 50/1,8 till att börja med. Synpunkter på det? Jag är ny i yrket och jobbar som reporter/fotograf på ett magasin och känner att min fototalang och utrustning inte rikigt räcker till...

Jag har uppgraderat från D50 till D90, men mest av prylintresse. Visst får du fler pixlar, bättre skärm, lägre brus och lite annat, men någon revolution på bildsidan blir det inte. En vidvinkelzoom eller rentav en 50/1.8 skulle nog ge mer.

Vad exakt menar du med "räcker inte riktigt till"?

Per.