Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Val av Macroobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Val av Macroobjektiv

Siste skrev:
Robin:
Har kollat din utrustningslista och kan inte se att du har något macroobjektiv! Har du stor erfarenhet av att fotografera insekter i tropikerna? Eller är det bara något du läst dig till?

/ Siste

Du själv då ?

Du verkar ju inte ha någon utrustning över huvud taget! Iallafall om man kollar på din profil.

Du har varit medlem i 2 veckor idag, i en annan tråd är du redan trött och orkar inte längre skriva i den tråden !

/ Hasse

Hej Hasse, det här kanske inte heller tillför så mycket i sakfrågan men jag svarar dig här i alla fall, och skall så klart uppdatera min profil.

Min utrustning:
Digital Systemkamera
Jag har precis som du en Nikon D80, men med 18-70. En 85a f1.8 är på gång.

Kompaktkamera Canon ixus70,

Analog systemkamera
Olympus OM40
50mm 1,8
Zoom 35-70mm
Zoom 80-200mm
Mellanringar
Blixt T5

Stativ och diverse småplock

Jag har följt det här forumet betydligt längre än jag har varit medlem om nu det har någon betydelse.

Hur som helst tror nog att många med mig vänder sig till forumet för att få ta del av andras erfarenheter. Att tvärsäkert uttala sig i en fråga man egentligen inte har någon erfarenhet av är inget som hjälper frågeställaren nämnvärt. Särskilt en ny medlem som kanske inte läst Robins övriga inlägg

Att jag inte längre orkande skriva i Saras två parallella trådar är ett felcitat. Jag orkade inte ens läsa. Maken till beslutsångest. Försökte besvara frågorna om spegeluppfälningen och kittobjektiven.
Tycker du att det fanns något mer att tillägga för att Sara skulle kunna fatta sitt beslut?

Trevlig kväll
/ Siste

Siste skrev:
Hej Hasse, det här kanske inte heller tillför så mycket i sakfrågan men jag svarar dig här i alla fall, och skall så klart uppdatera min profil.

Min utrustning:
Digital Systemkamera
Jag har precis som du en Nikon D80, men med 18-70. En 85a f1.8 är på gång.

Kompaktkamera Canon ixus70,

Analog systemkamera
Olympus OM40
50mm 1,8
Zoom 35-70mm
Zoom 80-200mm
Mellanringar
Blixt T5

Stativ och diverse småplock

Jag har följt det här forumet betydligt längre än jag har varit medlem om nu det har någon betydelse.

Hur som helst tror nog att många med mig vänder sig till forumet för att få ta del av andras erfarenheter. Att tvärsäkert uttala sig i en fråga man egentligen inte har någon erfarenhet av är inget som hjälper frågeställaren nämnvärt. Särskilt en ny medlem som kanske inte läst Robins övriga inlägg

Att jag inte längre orkande skriva i Saras två parallella trådar är ett felcitat. Jag orkade inte ens läsa. Maken till beslutsångest. Försökte besvara frågorna om spegeluppfälningen och kittobjektiven.
Tycker du att det fanns något mer att tillägga för att Sara skulle kunna fatta sitt beslut?

Trevlig kväll
/ Siste

Jag instämmer helt med dig att man självklart ska försöka hjälpa varandra här om man kan.
Det är som sagt det forumet är till för.
Och en del personer har ju hunnit skaffat sig massor av erfarenhet, trots den ringa åldern av 17 år :)

Vad gäller den andra tråden så blev jag själv väldigt frusterad ! Det kändes som att hon bara ville hitta olika anledningar för att få lämna tillbaka kameran, så hon kunde få köpa sin Canon.
Jag hoppas hon talar om för oss hur hon gjorde till slut.

Gott Nytt År !!
/ Hasse

ANNONS
Götaplatsens Foto