Annons

Var hitta ram 20x27 cm?

Produkter
(logga in för att koppla)

maerklund

Aktiv medlem
Så här i juletid tänkte jag komplettera tomtesäcken med några bonusklappar till familjen i form av några väl valda förstoringar, beställda från en utav web-fotofirmorna.
Jag beställde bilder i format 20x27 cm för jag tyckte det var lite lagom stort och passade bra till de beskurna bilderna.
Jag har nu sprungit runt och letat ramar i samma storlek (tänkte skippa passpartou) men hittar inga!!!
Det borde väl vara ett av de vanligaste formaten på förstoringar från digitalkameror tycker jag.

Nån som har tips på var jag hittar ramar i format/storlek 20x27 cm??? Gärna nån butik i Stockholm-västerort.
mvh
Peter

Det är ju inget standardmått, tror inte att det finns. Standardmått är t.ex. 20 x 30 cm eller 21 x 29,7 (A4). En lösning kan vara standardram plus en enkel egentillverkad passepartout.

Du kan också försöka med IKEA eller Clas Ohlson, man vet aldrig.

Lednam skrev:
Det är ju inget standardmått, tror inte att det finns. Standardmått är t.ex. 20 x 30 cm eller 21 x 29,7 (A4). En lösning kan vara standardram plus en enkel egentillverkad passepartout.

Du kan också försöka med IKEA eller Clas Ohlson, man vet aldrig.

Nej det kanske inte varit ett standardmått, men i dagsläget är det ju vad man beställer från en digitalkompakt istället för 20x30. Jag tycker det borde vara ett standardmått även för ramar.

Jag var osäker på var det fanns, inte om det fanns. Jag skall tänka lite mer och återkomma om jag kommer på det.

Clas Ohlson har ramar i storlek F3, dvs 22 x 27 cm. Om inte det passar föreslår jag att du köper en ram en eller två storlekar större och skär till en passepartout till rätt bildstorlek.

Olle

Olle skrev:
Clas Ohlson har ramar i storlek F3, dvs 22 x 27 cm. Om inte det passar föreslår jag att du köper en ram en eller två storlekar större och skär till en passepartout till rätt bildstorlek.

Olle

F3 = 20x27cm, det var värdefull information, det har jag inte sett någonstans tidigare. Jag ska kolla på Clas Ohlson.

Tack alla för tipsen!