Annons

Var hyr man digital kamerautrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas S.

Medlem
Hej!

Jag ska fotografera en modevisning. Till detta behöver jag hyra digital kamerautrustning + blixt + zoomobjektiv. Har någon ett tips på ställen som hyr ut? Jag bor i Malmö.

Tackar!
 

StefanN

Aktiv medlem
Kolla in Yfo, de finns i Malmö. Två viktiga saker dock:
*Du måste betala hela utrustningens nyprisvärde i deposition.
*Utrustningen är oförsäkrad och det kan vara svårt att försäkra kamerautrustning. Exempelvis försäkrar TryggHansa bara upp till 10.000:- för hyrd eller lånad utrustning.
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Va?

Nypris i dep.?

Skojjar du? Jag har väl hyrt av dem nångång (Gbg) inga problem.

Men kanske är det skillnad om man är företagskund?
 

StefanN

Aktiv medlem
picturethis.nu skrev:
Va?

Nypris i dep.?

Skojjar du? Jag har väl hyrt av dem nångång (Gbg) inga problem.

Men kanske är det skillnad om man är företagskund?
Jo, det är vad som gäller för privatpersoner...Vilket jag borde ha påpekat, men då Jonas kallar sig "amatörfotograf" kanske det är relevant?
 
Senast ändrad:

StefanN

Aktiv medlem
picturethis.nu skrev:
Jo, så är det ju säkert...

Blev bara förvånad av prisbilden...tänk om man skulle hyra en bil?
Det blev jag också. Hade tänkt hyra en till 350D (som backup) med 16-35/2.8 till ett bröllop i maj. Men jag var inte så pigg på att lägga in c:a 24.000:- i deposition och inte få ett öre om de skulle bli stulna.
 

Jonas S.

Medlem
Tack så mycket för hjälpen. Har kollat in andra länkar än yfo och det kostar generellt en vacker slant. Blir nog analogt denna gången också.

//Jonas
 

eek

Aktiv medlem
goecker.se

photoactive.se

procenter.se

är några i sverige som hyr kamera utrustning goecker & procenter generellt bara till företagskunder, photoactive.se hyr ut till både privat & företag och priserna är inkl moms, frakt, försäkring..
 

Peterus

Aktiv medlem
goecker.se

photoactive.se

procenter.se

är några i sverige som hyr kamera utrustning goecker & procenter generellt bara till företagskunder, photoactive.se hyr ut till både privat & företag och priserna är inkl moms, frakt, försäkring..
Du får dagens förstapris i trådarkeologi ;)
 

eek

Aktiv medlem
eller så kan det vara så att folk som är intresserade av frågan(vilket är en ganska vanlig fråga på internet) förhoppningsvis söker efter svar i forumet först innan dom startar en ny tråd och då är det bra att det finns uppdaterad info i tråden.

yfo.se gick i konkurs, idag heter dom goecker.se istället..
Photoactive.se är ny inom denna bransch
procenter.se är samma som förut och har fortfarande hyr service..
 
ANNONS