Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var köpa bra och billigt fotogömsle

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolandsk

Aktiv medlem
Hej,
Jag undrar var man kan få tag i något bra och inte alltför dyrt gömsle som passar för djurfotografering. Det ska vara lätt och enkelt att sätta upp.
Hoppas på bra tips! //Roland

Jag hittade nya Ameristep Doghouse på eBay I UK förra året. Betalade samma pengar som I Norge då. Har inte koll på vad som finns idag. Provade det på baksidan mot fågelmatningen som hastigast under förra våren och kom fram till att det behövdes ett rejält arbete innan det var klart att använda.
För någon vacka sedan fick jag tummen ur:
http://www.FISKEoFOTO.se/2013/03/2013-03-26-mission-completed

Nu är det snart dags för premiär.

Hej,
Jag undrar var man kan få tag i något bra och inte alltför dyrt gömsle som passar för djurfotografering. Det ska vara lätt och enkelt att sätta upp.
Hoppas på bra tips! //Roland

Behöver det egentligen vara så märkvärdigt? I en annan tråd i ämnet kunde man läsa att det viktiga var att sudda ut konturen av människa. Jag köpte en svart fleecefilt på Biltema i vintras och har provat den genom att hänga upp den på gardinstången och sticka ut objektivet och fotografera fåglarna i matningsbusken utanför, ca 4 m fotograferingsavstånd. Fungerade perfekt och under tiden kom hackspetten. Varmt och skönt inne. Den tänkte jag prova utomhus under våren, hänga upp den på en buske eller något annat lämpligt. Det svåra är ju att fixa detta utan att fåglarna/djuren fattar vad som är bakom filten/gömslet. Filten, hyggligt stor, kostade 50 spänn. Man kanske behöver två. Filten är lätt.//K

Jag hittade nya Ameristep Doghouse på eBay I UK förra året. Betalade samma pengar som I Norge då. Har inte koll på vad som finns idag. Provade det på baksidan mot fågelmatningen som hastigast under förra våren och kom fram till att det behövdes ett rejält arbete innan det var klart att använda.
För någon vacka sedan fick jag tummen ur:
http://www.FISKEoFOTO.se/2013/03/2013-03-26-mission-completed

Nu är det snart dags för premiär.

Intressant förädling och riktigt gediget arbete, men jag har haft mina Doghouse sedan 2007 och tagit flera av mina bästa bilder från gömslena utan några som helst ändringar.

Behöver det egentligen vara så märkvärdigt? I en annan tråd i ämnet kunde man läsa att det viktiga var att sudda ut konturen av människa. Jag köpte en svart fleecefilt på Biltema i vintras och har provat den genom att hänga upp den på gardinstången och sticka ut objektivet och fotografera fåglarna i matningsbusken utanför, ca 4 m fotograferingsavstånd. Fungerade perfekt och under tiden kom hackspetten. Varmt och skönt inne. Den tänkte jag prova utomhus under våren, hänga upp den på en buske eller något annat lämpligt. Det svåra är ju att fixa detta utan att fåglarna/djuren fattar vad som är bakom filten/gömslet. Filten, hyggligt stor, kostade 50 spänn. Man kanske behöver två. Filten är lätt.//K

Enkla lösningar ska man absolut använda då de kan vara nog så effektiva, men var ska man hänga upp filten när man ligger på vadarstranden på sydöstra Öland eller på den kala skärgårdsklippan för att plåta svärta?

ANNONS
Götaplatsens Foto