Annons

Vart köpa Think Tank-väskor?

Produkter
(logga in för att koppla)

campokatt

Aktiv medlem
Vart hittar jag deras väskor? Kan tänka mig att köpa utomlands oxå.
mest retrospectiv 10-20 jag är intresserad av.
/M

De har länkar till återförsäljare på sin hemsida. Jag köpte en Retrospective 20 från en svensk butik, A&T Phototech.

Ok. Nöjd med väskan?
Sitter och jämför lite med en Tamrac Velocity 8X
Det är inga problem med att få plats med mina grejer, men är den skön att bära på och att använda? Komma in och ut ut...

Kameradoktorn i Stockholm har en hel del ThinkTank hemma, bland annat flera varianter av Retrospective.

Vet man exakt vad man ska ha går det att beställa direkt hos importören, www.atphototech.se Oftast är det dock billigare att handla på Kameradoktorn och då kan man ju testa också. Annars är det billigast att handla i USA, men bara om man köper på plats och slipper tull och frakt.

Har inte själv mer än tittat lite på Retrospective men har flera andra väskor och ryggsäckar från ThinkTank. Mycket god funktion och superkvalitet. Kan verkligen rekommenderas.

Adorama i NY. Värdelös personal och tråkig butik, men i princip de enda som har dem i lager i hela New York.

EDIT. Tror jag 30:an kostade 1450 spänn.

Ok. Nöjd med väskan?
Sitter och jämför lite med en Tamrac Velocity 8X
Det är inga problem med att få plats med mina grejer, men är den skön att bära på och att använda? Komma in och ut ut...

Jag är mycket nöjd. Bär väskan nästan varje dag och tycker den är riktigt bekväm, den har bred och skön axelrem. Vadderingen gör att inga hårda delar petar in i ryggen (beroende på hur man packar såklart) och kameran ligger skyddad. Det går snabbt och enkelt att ta ur kameran och nästan lika enkelt att lägga tillbaks den (det sitter allt som oftast ett 24-70 inkl. motljuskydd på kameran).

ANNONS
Götaplatsens Foto