Annons

Vem är Canon-gurun?

Produkter
(logga in för att koppla)

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Var kan man hitta riktigt bra användarguider till olika Canon-kameror skrivna ur ett fotograf-perspektiv? Vem är det som är Canon-gurun som skriver sådana?

Alltså, jag menar motsvarande Thom Hogan för Nikon och Gary Friedman för Sony.

/Mats

Dom Dave Dugdale gjort tycker jag är ganska utförliga, även om dom börjar på nybörjarstadiet.
Vill man bli riktigt avancerad finns det inget riktigt alternativ till Magic Lantern tycker jag. Du kan göra så mycket mer än vad Canon själva bjuder på, och Magic Lantern är det lätt att hitta guider till.
Är inte riktigt med på vad du menar med "ur ett fotografperspektiv". Det är ju alla som tar kort med sin kamera.

Tack för tipset. Dougdale har jag sett en guide om filmning av,

Med fotografperspektiv, menade jag en som använder kameran och inte nödvändigtvis tjänar pengar på den i egenskap av leverantör eller tillverkare.

Gör det hela mer objektivt om personen inte är ekonomiskt knuten till märket och även kan påpeka brister eller alternativ osv. Handboken från tillverkaren uppfyller t.ex. inte det.

/Mats

Canon Prefessional Network, CPN, har massor med info att ta del av. Bara att surfa in och botanisera i all dokumentation och white papers som finns där.

ANNONS
Götaplatsens Foto