Annons

Vem är först ut med PS 7.0 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

acke

Avslutat medlemskap
Jag fick idag ett e-brev från Adobe som berättar att Photoshop 7.0 lanseras på bred front i mars. Tänkte hetsa er lite...;)

Vem blir först att skaffa den nya versionen? Kanske har någon kommit över den redan?

Vem blir först att beskriva alla nya "oumbärliga" finesser? Gör oss PS5- och PS6-användare avundsjuka!

Hetsa, hetsa,...:D

Undra om 2xPIII 800 och 512MB Ram räcker.....
Det gör det nog. Jag har, som sagt, en gammal PII 450 o 512 Ram. Nu är den faktiskt stabilare o snabbare med XP än med W2k. Speciellt märks det när jag har många bilder uppe i P-shop och har ett par andra program igång, typ Quark, Explorer, WinAmp o bränner nån CD...Minneshanteringen verkar funka mycket bättre.
Antagligen vill Adobe vara på den säkra sidan o lägger ribban högt i sina systemkrav.

acke skrev:
Vem blir först att beskriva alla nya "oumbärliga" finesser? Gör oss PS5- och PS6-användare avundsjuka!

Vad jag har hört så ska det framför allt röra sig om webbanpassningar. Själv tycker jag att Gimp har tillräcklig funktionalitet och när den dessutom är gratis så blir valet inte så svårt.

den största nya grejen som man verkar att ev ha användnding av är rep o damm borttagnings funktion...typ klicka här vips så är det borta :)

Uppdateringar kan vara av ondo. När 5:an kom hade de förstört beskärningsverktyget, så att man lägger till arbetsyta om man hamnar utanför bilden. Sen måste man hålla ner äpplet så att verktyget inte blir "magnetisk".
I 6:an placerade de penskarna i nån jäkla list. Fy, urk.... Jag vill ha mina penslar i en "låda" som förr. Finns det ingen hackare här som kan fixa det;-)

Calle S skrev:
Uppdateringar kan vara av ondo. När 5:an kom hade de förstört beskärningsverktyget, så att man lägger till arbetsyta om man hamnar utanför bilden. Sen måste man hålla ner äpplet så att verktyget inte blir "magnetisk".
I 6:an placerade de penskarna i nån jäkla list. Fy, urk.... Jag vill ha mina penslar i en "låda" som förr. Finns det ingen hackare här som kan fixa det;-)

Håller med. Jag ligger ständigt 1-2 versioner efter och lider inte av det. Jag uppgraderar aldrig för uppgraderingens egen skull, det ska finnas ett reellt behov.

Håller med. Har en 6.0 som bara ligger här (brukar få nya versioner av en släkting som jobbar med reklam).

Men jag har inte hittat nån anledning att byta än, blir bara jobbigt att lära om så jag fortsätter med min 5.5. Får väl höra med henne om hon ska köra nya 7an.

Förhandstitt på PS 7.0

Hello, jag har kommit över en sen beta av Photoshop 7 och tänkte skriva några meningar om intrycken än så länge.

Ett klart lyft i programlayouten var det första jag reagerade på, alla menyer ligger kvar som förut men allt känns nytt och fräscht.

Utskriftsalternativen har blivit mycket bättre om verkar vara lite inspirerade av Indesigns system. Man har även inkluderat en filhanterare som finns direkt i knappmenyn som verkar mycket mycket bra. Stavningskontroll och lite textredigeringsmöjligheter är en annan nyhet från tidigare versioner. Det verkar ha hänt en del på både lager och filtersidan men så långt har jag inte kommit i testandet än.

Programet är allmänhet verkar vara snabbare, i uppstart är det avsevärt snabbare än lillebror 6.0. Om du verkligen behöver all plats på arbetsytan genom att stänga ner verktygslådan så finns det en snabbknapp i menyn där du får välja verktyg ifrån en rulllist och kan därmed jobba effektivt utan att lära dig 50 nua snabbkommandon.

I det hela så tycker jag att det verkar lovande! Återkommer senare när jag har tittat igenom lite bättre.

/malm

Testerna är gjorda med en PIII 667 MHz med Windows XP och 256MB ram och det flyter utan några problem!

/Malm

Thomas: man klarar dig väl rätt bra med 6an också? :) roligt att se en Värmlänning till! Kil här

Den versionen av Photoshop vill jag ha NU..
..till mitt oerhört kraftfulla system!

* Pentium 166 Mhz
* 2,1 GB Hårddisk
* 16MB RAM-minne
* 14-tums skärm (av något konstigt märke)

Kommer passa mig fint!! :p :D :D

Fast jag fortsätter nog och kör med Photoshop 5.0 tror jag.. :cool:

/JP

Testat i MikroDatorn 4 (nyaste) och finns hos dustin för cirkus 7000kr exl. moms och upgraderingen ca 1700 exl. moms.

Andreas.

forstheim skrev:
Den versionen av Photoshop vill jag ha NU..
..till mitt oerhört kraftfulla system!

* Pentium 166 Mhz
* 2,1 GB Hårddisk
* 16MB RAM-minne
* 14-tums skärm (av något konstigt märke)

Kommer passa mig fint!! :p :D :D

Fast jag fortsätter nog och kör med Photoshop 5.0 tror jag.. :cool:

/JP

Och jag som sitter och svär över min gamle, sege AMD K6-2 450MHz 64 mb RAM, 17" skärm. + 56k modem.

Andreas.

ANNONS
Götaplatsens Foto