Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Video på Fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Har letat men inte hittat att det skulle gå att ladda upp videoklipp till Fotosidan.se. Har jag missat något eller är det så att vi faktiskt måste använda oss av Youtube eller Vimeo för att sedan länka dit?

Då våra DSLR snart alla har videofunktion så hade det ju varit trevligt om man kunde skapa album med små korta videofilmer, precis som man skapar album med foto. Hade ju även varit kul att kunna ladda filmer som man vill ha bedömda till Filmkritik (jämför Bildkritik) eller någon annan pool.

Saxat ur Filmgruppen: http://www.fotosidan.se/groups/video/index.htm

Filmgruppen är för dig som gillar rörliga bilder. Alla slags film/videoproduktioner är tillåtna i gruppen även bildspel byggt med stillbilder.

För att lägga in film gör man såhär:
1. Lägg upp din film på Vimeo eller YouTube
2.Skapa ett Fotosidan-album av typen Filmer
3. Lägg till bild i albumet, men istället för att ladda upp en fil anger du länk till din film på Vimeo eller YouTube
I övrigt funkar det som för stillbilder - lägg i pool, kommentera etc

Fn är det Youtube och Vimeo som gäller, men filmerna visas på Fotosidan med samma kommentarsystem mm som för stillbilder. Vi investerar inte i teknik för konvertering mm förrän intresset blir större iallafall.

Det vore kul om det vart mer film och kommentarer i filmgruppen. Sätt gärna upp en bevakning så ni får info om när det kommer in en ny film.

Tack för era kommentarer, nu hittade jag t.ex. även att det fanns en knapp för "Filmer" när man skapade ett album. Tänk vad perceptionsförmågan tydligen begränsat mitt synfält. Var så fokuserad på att hitta info om fotosidan+video att jag missade att det fanns förklaringar till de uppenbara Youtube och Vimeo.

ANNONS
Götaplatsens Foto