Finns massa info i forumet om du söker. En populär vidvinkel som inte är så dyr är sigmas 10-20, på bekostnad av optisk skärpa, men rejält vid. En riktigt optiskt skarp kvalitetsglugg är nikkors ganska nya 14-24. Den sistnämnda skulle jag gärna köpt om det inte vore för att den inte har nån filtergänga. Sigma har en 12-24, tror jag det är, som ska vara skarpare än 10-20, men då är den inte lika vid.
Jag är oxå på jakt efter en vidvinkel, vill ha en rejält vid, som är så skarp som nikkors 14-24 som är ljusstark och har filtergänga, verkar tyvärr inte finnas nån på marknaden så man får prioritera vad man prioriterar helt enkelt.
Själv väntar jag nog ett tag. Tokina släpper nån ny ganska snart tror jag som kan vara intressant.