Annons

Vidvinkelobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

disab

Aktiv medlem
Jag har fastnat för ett Canon 35 mm och jag bara MÅSTE ha ett sånt...Men det går ju inte att få tag på! Jag skulle behöva ett sådant i studion (har en Canon 50D). Hade varit perfekt till helkroppsfoton.

Finns det något annat fast objektiv av annat märke som motsvarar detta? Eller har ni några andra tips på liknande objektiv?

På både scandinavianphoto.se o cyberphoto.se finns det ett Canon 35 mm f/2.. D var inte så dyrt heller. :)

Mvh Magnus

Det är ju tyvärr svårt att få tag på för tillfället.
Finns iofs begagnat på ebay.co.uk om du kan tänka dig att handla där.

Kolla på Canons 28mm 2,8 eller 1,8. Två bra alternativ som egentligen skulle passa bättre på din cropkamera.

Jag har fastnat för ett Canon 35 mm och jag bara MÅSTE ha ett sånt...Men det går ju inte att få tag på! Jag skulle behöva ett sådant i studion (har en Canon 50D). Hade varit perfekt till helkroppsfoton.

Finns det något annat fast objektiv av annat märke som motsvarar detta? Eller har ni några andra tips på liknande objektiv?

Sorry, jag hade tänkt mig Canon 35 mm 2,0.

Detta är et billigt objektiv, men låta dig inte luras!

Canon EF 35mm 2.0 är också otroligt bra, mycket skarpttecknande, ljusstarkt och med bajonett i metall är det också hållbart. Verkligen ett bra vidvinkelobjektiv, som fungerar som normalobjektiv på kameror med 15 x 22.5 mm bildsensor.

Per Inge Østmoen

Nu har bl a Kungsholmsfoto drivor av spritter nya EF 35/2 så passa på och köp, bättre glugg för under tretusen finns det inte många.

På en crop-kamera är 35/2.0 kanon. På 5D/5DII är kantskärpan bedrövligt. Jämförde med 17-40 4L och var tvungen att blända ner till f/8 för att få acceptabel skärpa på 35:an (förrutom i mitten).

På en crop-kamera är 35/2.0 kanon. På 5D/5DII är kantskärpan bedrövligt. Jämförde med 17-40 4L och var tvungen att blända ner till f/8 för att få acceptabel skärpa på 35:an (förrutom i mitten).

jag har dessa båda på både crop och ff och jag kan ju inte anse att 35:an skulle vara sämre i kanterna än 17-40 på jämförbara bländare, snarare tvärt om. Sen har 17-40 bättre färgåtergivning och kontrast, men det är en annan sak.

ANNONS
Götaplatsens Foto