Annons

View NX i Snow Leopard? Funkar ej för mig....

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du installerat senaste fixen till View NX också, det är först med den som det funkar.
Japp, jag har senaste versionen av View NX men jag har inte hunnit testa med att installera Capture NX.

Annars går ju alla intel-mac:ar att upgradera till Windows om du vill ha allt att funka.

/Karl

Det går inte att uppgradera till windows, det går bara att nedgradera till windows :)

Jag förstår inte hur man kan skylla på Nikon. Här ställer Apple till det och ändrar OS/X så att många gamla program inte funkar längre. Det var likadant med Windows Vista, då slutade många Windowsprogram att funka, men då var dom flesta Windowsanvändarna inteligenta nog att gnälla på Microsoft istället.
Installerar man ett nytt operativsystem utan att kolla att sina favoritprogram fungerar får man faktiskt skylla sig själv.

När någon operativsystemstillverkare klantar sig och ändrar något vesentligt i operativsystemet kan det faktiskt innebära att Nikon måste skriva om stora delar av sina program.

Apple har en historik av att inte hålla kvar vid bakåtkompatibilitet speciellt hårt för att istället driva utvecklingen framåt. Baksidan av denna strategi är precis som du säger att många mjukvaruutvecklare tvingas skriva om stora delar av sina program.

MEN Apple har ett utvecklarprogram (Apple Developer Connection, ADC) vilket ger mjukvaruutvecklare (tex Nikon) möjlighet att ta del av betaversioner av operativsystem innan de släpps på marknaden, för att kunna anpassa sina program. Nikon hade alltså full möjlighet att släppa Snow Leopard-kompatibla versioner av alla sina program samma dag som Snow Leopard släpptes - eller t.o.m. ännu tidigare!

Så du har helt fel, det är Nikon som är sega och inte tar sitt ansvar.

Nu är det fem månader sedan Snow Leopard släpptes.

ANNONS
Götaplatsens Foto