Annons

vildsvin?

Produkter
(logga in för att koppla)

jfafoto

Aktiv medlem
hej alla! finns det någon som vet bra ställen att fota vildsvin i göteborgsområdet?

tacksam för svar...

freddan!

Vet inte var det finns vildsvin GBG-området, men om du tar dig ner till Malmö så kan du få plåta min fd svärmor.

jfafoto skrev:
hej alla! finns det någon som vet bra ställen att fota vildsvin i göteborgsområdet?

tacksam för svar...

freddan!

Hej Freddan

Har för mig att det finns i Kålleredsområdet och någonstans runt skogarna i Mölnlycke

//Benny

Onsala och Vallda finns massor.
Troligtvis är det lättast att fota dom vid gryningen på någon åker.

En morgon när jag gick ut till bilen, gick 7st förbi cirka 3m ifrån mig.
Springer in efter kameran, hittar den inte direkt,när jag fick tag på den var dom borta.
Jag hann åka i 3min sedan ringer frugan, dom är vid carporten vad ska jag göra!!!!!!

Jaa man kan ju ta fram kameran

Det är ju inte jätte roligt när dom är i trädgårdarna, gräsmattorna ser ut som dom blivit bombade.

I Livered finns det gott om Vildsvin.
Det ligger c:a 5 mil norr om GBG, kör riksväg 45 till Älvängen, tag av höger mot Skepplanda, i Skepplanda tar du vänster mot Sollebrunn och kör sedan förbi Hålanda och vidare tills det blir grusväg, ungefär 1,5 mil från Skepplanda.
Sedan kommer det en gul skylt som pekar vänster där det står Sandviken, kör in på den vägen så kolla noga på gärdena där, där finns det nästan garanterat vildsvin i gryning och skymning.
Och dessutom några hundra hjortar.

tack för alla snabba svar. onsala/vallda visste jag om(finns tom.varningsskyltar vid vägen). skall dock testas. livered känns också väldigt intressant. skall försöka bege mig dit under helgen.
hittar jag några så kan ni lita på att jag lägger in bilder.

mvh. freddan!

ANNONS
Götaplatsens Foto