hbengtsson
Aktiv medlem
Jag går i FX tankar framöver och det enda som egentligen håller mig tillbaka är det underbara resultatet som min 70-200 ger på DX.
MEN...frågan är hur illa det egentligen är på FX? Visserligen tillräckligt för att Nikon valde att släppa en ny version - hur många tänker uppgradera? Har läst historier på nätet om folk som köpt FX och sen har 70-200:an legat kvar på hyllan.
Är det verkligen så illa eller har vi helt enkelt vant oss vid DX fördelarna att bara nyttja det bästa i glasen? Vill minnas att Tidningen FOTO testade gluggen på ett analogt hus och det var då den toppklassades. Vad hände sen, den upplevdes ännu bättre på DX och sedan klagar alla när den hittade tillbaka till småbildsformatet igen?
Jag vet att detta debatteras hejvilt runtom och har även gjort här på FS - tänkte dock väcka frågan igen nu när ersättaren närmar sig.
Och....för att rättfärdiga mina framtidsplaner på FX (utan att behöva köpa en ersättare) så vill jag bara säga att vinjettering är snyggt.In fact så lägger jag ofta till det efteråt ändå...
MEN...frågan är hur illa det egentligen är på FX? Visserligen tillräckligt för att Nikon valde att släppa en ny version - hur många tänker uppgradera? Har läst historier på nätet om folk som köpt FX och sen har 70-200:an legat kvar på hyllan.
Är det verkligen så illa eller har vi helt enkelt vant oss vid DX fördelarna att bara nyttja det bästa i glasen? Vill minnas att Tidningen FOTO testade gluggen på ett analogt hus och det var då den toppklassades. Vad hände sen, den upplevdes ännu bättre på DX och sedan klagar alla när den hittade tillbaka till småbildsformatet igen?
Jag vet att detta debatteras hejvilt runtom och har även gjort här på FS - tänkte dock väcka frågan igen nu när ersättaren närmar sig.
Och....för att rättfärdiga mina framtidsplaner på FX (utan att behöva köpa en ersättare) så vill jag bara säga att vinjettering är snyggt.In fact så lägger jag ofta till det efteråt ändå...







