Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken 28-70 lins

Produkter
(logga in för att koppla)
Absolut Tamron. Har i och för sig inte testat de andra men alla tester och "experter" säger Tamron. Jag är helnöjd nu. Hade dock problem mad bakfokusering till min D70 och fick lämna in på rep. Nu är den perfekt!

Jag står inför samma val men jag funderade på

Sigmas nya 24-70/2,8 DG Macro

Tyvär så har den fått blandad kritik om man tittar runt på olika forum, men bildmässigt verkar de flesta överens om att den är bra. Om det är någon här som har erfarenhet av den så mottages all information med tacksamhet, jag skall ha den på en Canon 20D.

/Anders

ATJ skrev:
Jag står inför samma val men jag funderade på

Sigmas nya 24-70/2,8 DG Macro

Tyvär så har den fått blandad kritik om man tittar runt på olika forum, men bildmässigt verkar de flesta överens om att den är bra. Om det är någon här som har erfarenhet av den så mottages all information med tacksamhet, jag skall ha den på en Canon 20D.

/Anders

Jag har alltid undrat vad som skiljer vanliga och macro. Är det bara att närgränsen är kortare på macro, men man kan ta lika bra bilder på "vanliga långa" avstånd?

Sen känner jag att jag är lite "rädd" för tamron då man har läst att en del ha haft problem med focus på den :(

/ Marcus

Re: Re: Vilken 28-70 lins

geronimo13 skrev:
Leta efter 28-70 2.8 L begagnad, mkt fin glugg.

Visserligen, men jag känner att jag kan nog inte lägga mycket mer än 4000 och det lär jag väl knappast hitta den linsen för?

/ Marcus

...Tamron, såklart!

Jag känner inte någon som inte är nöjd med sitt Tamron 28-75/f2,8 Toppklass helt enkelt!

Att det sedan finns måndagsexemplar att allt som tillverkas, är en helt annan historia. Alla kan ju inte var nöjda med allt jämt...

:) Håkan

ANNONS
Götaplatsens Foto