Annons

Vilken kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

IsaW

Aktiv medlem
Hej!
Jag har just nu en Nikon D90 men är ute efter en ny kamera, lite mer åt proffshållet än hobby. Jag har provat på en Canon 5d mark II och den har helt fantastisk bildkvalitet! Mycket mer djup, känsla och färger i bilden. Undrar om ni har några tips på kameror, oavsett märke, som är lika bra eller bättre än denna Canon. Vet om att det kommer en 3a om bara någon vecka, men den kommer vara alldeles för dyr och dessutom verkar det inte som att det blir någon större skillnad på just bildkvaliteten.

Tipsa gärna och visa gärna exempelbilder! :)

Nikon D800 släpps om 3 veckor och den verkar vara ganska trevlig. Den är efterföljare till Nikon D700 som var den största konkurrenten till Canon 5d mk2. Bägge Nikonmodellerna kan vara värda att titta på eftersom du kör Nikon idag tänker jag.

D400 kanske släpps inom en snar framtid... D800 sitter säkert också fint, fast denna kräver ju fx optik för att få nytta av alla de fina pixlarna. En D700 är också ett bra steg ifrån d90, fast då måste du använda fx optik (upplösningen blir ganska begränsad i dx crop mode)...

ANNONS
Götaplatsens Foto