Annons

vilken kompakt?

Produkter
(logga in för att koppla)

elva

Aktiv medlem
Hejsan.

Vet inte om det här är rätt forum :S

Jag har varit borta från fotovärlden ett tag nu och behöver råd.

Frugan o jag ska köpa en liten kompakt digitalkamera. Vilken ska jag ta?

Vi hade nästan bestämt oss för sonys nya T-2 pga det inbyggda 4gb minnet o designen, men jag läste i nåt test att bildkvaliteten lämnade en del att önska.

Det viktigaste för mig är;

Snabb. Måste jag vänta 10sek mellan bilderna eller att kameran inte tar bilden när jag trycker på avtryckaren så går det fetbort.

Bra batteritid. Jag vill inte behöva ha hela fickan full med extrabatterier.

Bra bildkvalitet. Skärpa, Lågt brus, liten abberation osv.

Filma i 640*480 30fps så länge det finns utrymme på minneskortet.

Snygg o kompakt. Sonys pyttekameror är det läckraste som finns.

Gärna stor o högupplöst lcd.

Oki, hoppas ni kan ge mej några tips om vad jag ska kolla på för kameror. Den måste vara liten annars kan jag lika gärna släppa runt min sony R1


Kramar.
 
Kolla på Nikon Coolpix S51 (eller S51c som du vill ha inbyggt Wi-Fi). Väldigt bra (och läcker) kamera.
 
ANNONS