Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vilken PS-version rekommenderas?

Produkter
(logga in för att koppla)
Om jag skulle köpa PS så skulle det helt klart bli den nyaste versionen... Vet inte riktigt varför man skulle köpa någon gammal version. Kanske kan man få dom billigare, men förr eller senare vill man ändå ha en nyare och då blir det svårt att hitta uppgraderingar. Bäst och mest ekonomiskt i längden är nog att köpa den nyaste versionen...

Sen skulle jag nog verkligen övervägt om det är värt att betala mellan 7000-8000 kr för enbart photoshop, när man för runt 11000 kan få hela creative suite 2... Men det beror ju helt på vilka av programmen man behöver och använder...

Bara lite små tankar från mig...
M.V.H Johan

CS2 så klart !

Är du fattig och ärlig så kanske Elements 3.0 är ett bättre val, version 4 är på gång så vänta på den isåfall.

Gustav Andåker skrev:
Ja frågan är väl klar?!
Gustav

Ingen av dem, jag rekommenderar Gimp som är ett fritt program. Fritt som i frihet, inte gratis öl.

Förstår faktiskt inte hur någon kan rekommendera en att köpa ett program där man i ett avtal först måste gå med på att begränsa sina friheter för att få lov att använda det man köpt.

Med Gimp så är du fri att använda det i vilka syften som helst, på hur många datorer du vill. Du är fri att se hur det fungerar och är uppbygt och att använda den kunskapen som du själv behagar. Du är fri att kopiera som du vill och ge bort kopior till andra, jag tom. sälja kopior så länge som källkoden är fritt tillgänglig. Du är även fri att göra modifieringar och göra dessa tillgängliga för andras nytta. Allt i enlighet med General Public License.

Re: Re: Vilken PS-version rekommenderas?

steelneck skrev:
Ingen av dem, jag rekommenderar Gimp som är ett fritt program. Fritt som i frihet, inte gratis öl.

Förstår faktiskt inte hur någon kan rekommendera en att köpa ett program där man i ett avtal först måste gå med på att begränsa sina friheter för att få lov att använda det man köpt.

Med Gimp så är du fri att använda det i vilka syften som helst, på hur många datorer du vill. Du är fri att se hur det fungerar och är uppbygt och att använda den kunskapen som du själv behagar. Du är fri att kopiera som du vill och ge bort kopior till andra, jag tom. sälja kopior så länge som källkoden är fritt tillgänglig. Du är även fri att göra modifieringar och göra dessa tillgängliga för andras nytta. Allt i enlighet med General Public License.

Nu frågade han ju vilken version av PS som var bäst ! Vad jag vet så är väl inte Gimp en PS version.

Annars är det väl ett bra val om man är ute efter ett gratisprogram.

Re: Re: Re: Vilken PS-version rekommenderas?

Zoso skrev:
Nu frågade han ju vilken version av PS som var bäst ! Vad jag vet så är väl inte Gimp en PS version.

Annars är det väl ett bra val om man är ute efter ett gratisprogram.

Förlåt ännu en offtopic; Det finns ju GIMPSHOP, en skinnad version av GIMP som ser ut som PS (ungefär). Kul gratisalternativ.

Annars rekomenderar jag CS2, om man har burk som klarar av det och plånbok därtill...

BAW

Jag får nog säga att jag uppskattar övriga förslag oxå. Kanske skulle fårgat efter bildbehandlingsprog. som dessutom inte är svårt att använda!
G.

Gustav Andåker skrev:
Jag får nog säga att jag uppskattar övriga förslag oxå. Kanske skulle fårgat efter bildbehandlingsprog. som dessutom inte är svårt att använda!
G.
I fråga om vilket PS kan jag bara säga att CS2 är ojämförbart bättre än tidigare PS.
Om andra bilbehandlingsprogram fins en tråd på FS här:
http://www.fotosidan.se/forum/showt...page=15&highlight=bildbehandling&pagenumber=1
Där får man tips av olika slag, men tråden spårade ur till sist.
/Fred

ANNONS
Götaplatsens Foto