Deagol
Aktiv medlem
Jag har inte velat blanda mig i denna diskussion eftersom jag är "färgad" men jag kan väl bara säga att det resultat som Mikael har kommit fram till är ungefär vad de flesta tidningar m fl som testar råkonverterare säger... Som jämförelse mellan Essential och C1 kan nämnas också att Michael J som skrivit första generationen av C1 och som nu skriver Essential, har tagit med sig lärdomen från första generationen C1 och anammat denna i Essential. Phase One har gått vidare med nästa generation och vidareutvecklat algoritmerna och hanteringen av varje enskild sensor / kameramodell. Varje kameramodell har sin egen kod avseende hantering av sensordata såväl som kameradata för att garantera optimal hantering av varje enskild kameramodell. Ligger ett gigantiskt arbete bakom detta. Nästa steg nu är att göra nödvändiga ändringar i användarinterfacet för att möta upp med konkurrenterna.
OBS! Detta skriver jag INTE för att göra reklam, enbart för att informera. Har fått påhopp om detta tidigare. Vad varje enskild fotograf använder är helt och hållet upp till dom
OBS! Detta skriver jag INTE för att göra reklam, enbart för att informera. Har fått påhopp om detta tidigare. Vad varje enskild fotograf använder är helt och hållet upp till dom