Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vilken systemkamera ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

scoutforever

Ny medlem
Hej ,jag är en 16-årig tjej, jag känner att jag har vuxit ur min kompakt kamera. Tanken är nu att jag ska köpa en systemkamera i sommar. Det lutar mot nikon , det känns som ett bra märke.Problemet är att jag inte vet vilken modell jag ska köpa. Från början lutade det mot D40 men efter att några jag pratat med har sagt att det har kommit nya mer prisvärda modeller , har jag ändrat mig. Jag har också läst på internet att D40 är på väg bort. Nu vet jag inte längre vilken modell jag ska köpa.. Är D60, ett alternativ? Jag vill inte ha en allt för dyr kamera.. Jag vill ha en relativt enkel nybörjarkamera som jag kan växa i. Tack :)

Det finns fyra trillioner trådar om samma ämne - leta lite, så hittar Du den information Du söker.

Hej ,jag är en 16-årig tjej, jag känner att jag har vuxit ur min kompakt kamera. Tanken är nu att jag ska köpa en systemkamera i sommar. Det lutar mot nikon , det känns som ett bra märke.Problemet är att jag inte vet vilken modell jag ska köpa. Från början lutade det mot D40 men efter att några jag pratat med har sagt att det har kommit nya mer prisvärda modeller , har jag ändrat mig. Jag har också läst på internet att D40 är på väg bort. Nu vet jag inte längre vilken modell jag ska köpa.. Är D60, ett alternativ? Jag vill inte ha en allt för dyr kamera.. Jag vill ha en relativt enkel nybörjarkamera som jag kan växa i. Tack :)

Det bästa rådet jag kan ge är att gå till en kamerabutik och känn på kamerorna. Nikon, Canon, Sony, Pentax är märken som har bra kameror gällande bildkvalitet det som kan skilja är handhavandet. Titta också på vad du vill fota så du också vet vilken typ av optik du vill ha till kameran.

Kul att så många tjejer intresserar sig för fotograferingen.

Jag vet inte om du tittat på och/eller känt på dessa modeller eller om det bara är tankar. MEN! Mitt råd, trots att jag gillar Nikon, är som tidigare sagts att klämma och känna. Tycker heller inte att du ska snöa in dej helt på sprillans nya kameror, idag kan du göra ett kap på en begagnad D80 tex.

ANNONS
Götaplatsens Foto