Makten
Aktiv medlem
Det har det, precis som jag skrev;-)Maverik skrev:
Skruva loss objektivet på din Nikon och kolla om det sitter en liten roterande skruv på objektivet. Gör det det så har objektivet ingen egen motor.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det har det, precis som jag skrev;-)Maverik skrev:
Skruva loss objektivet på din Nikon och kolla om det sitter en liten roterande skruv på objektivet. Gör det det så har objektivet ingen egen motor.
Zoso skrev:
Undrar vad du hade tyckt om du hade suttit med en förmögenhet i FD-objektiv när Canon bytte fattning.
Nikon tänkte väl mer på sina kunder och fixade så att man kunde använda alla sina äldre gluggar när dom gick över till AF.
kent.
Zoso skrev:
Köp bara huset, och om jag var du skulle jag vänta ett par veckor för att se om efterföljaren 40D släpps till Photokina mässan.
Objektiv som passar 30-40D utmärkt är Canons egna 17-55/f2.8 IS, om budgeten är knaper så är Tamrons 17-55/f2.8 ett mycket bra val.
kent.
Makten skrev:
EF-S innebär att objektivet bara kan användas med Canons kameror som har en så kallad APS-C-sensor, det vill säga en som är ca 1,6 gånger mindre...
Det är lugnt, jag skriver rysligt fort, så det tog inte mer än nån minut;-)neolit skrev:
Tack ska du ha för ditt inlägg. Jag kan tänka mig att det tog tid för dig att svara men jag uppskattar det mycket.
neolit skrev:
Kommer inte Canon 40D (den kommande) att kosta en hel del över det pris som jag hoppas kunna få en 30D för. Alltså, runt 10.700:- har jag räknat med att kunna köpa huset för. Hur mycket tror du 40D kommer att kosta när den släpps. Och för att tillägga så har jag inte budgeten för mer än 12.000:-. Hade jag haft en bättre budget, kanske runt 20.000 så hade jag nog köpt en Nikon D200 med objektiv. Men jag tror ändå att 30D inte är speciellt sämre. Dessutom är jag inte så avancerad heller, men det är klart att man vill ha den bästa produkten att kunna växa i.
Tack alla för ett j...... fint debatt.
Irfan