jensohlsson
Aktiv medlem
Helvete vad jobbigt det blir nu då....
Hmm... hmm..
/Jens
Hmm... hmm..
/Jens
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sharon skrev:
Det hörs en klick när HSM motorn sätter igång. Naturligtvis känns det mer på servo mode. Du är kanske inte så känslig för ljudet, men jämfört med min supertysta 28-70 är det uppenbart. Å andra sidan är Sigman supertyst jämfört med min Canon 50mm 1.8 mark I, så frågan är vad man jämför med och vilka förväntningar man har.
jensohlsson skrev:
Suck.. jo, det är ju just det.
Jag plåtar det mesta, inklusive dokumentärt inomhus. Men jag gillar också att resa och vill inte behöva dra mig för att ta med mig objekivet på resan. Och så vill man ju eventuellt kunna använda en telekonverter också.
Jag vill helt enkelt ha ljusstyrkan från Canons 2,8:a. Men vikten och storleken frn Canons lillasyster och priset från Sigma-gluggen.
Kan man inte få det..?
Jag tror nog att jag ska se om jag kan få klämma lite på en Canon 2,8:a, för jag uppfattar det som ganska stort och kanske lite klumpigt.
Är det någon nämnvärd skillnad mellan Canons objektiv när det gäller AF-hastighet och skärpa?
/Jens