Nä, det tror jag inte heller. Men ett par asfaltskyssar är nog inte att rekomendera.henab skrev:
och även om de är ömtåligare än andra CF-kort så faller de faktiskt inte sönder bara man tittar mot dom![]()
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
vilket minneskort?
- Trådstartare chewie
- Start datum
Linmajon
Aktiv medlem
Jag har s.k. laminatgolv (ikeas) i sovrummet (med datorn). Jag har noterat att det är grymt mot tappade föremål. Prylar man tappar på det tar riktigt med stryk. En telefon (Nokia) sprack helt nyligen och en handdator fick direkt en buckla i metallskalets hörn. Säkerligen för att golvytan är helt otroligt hård. Kanske hårdare än glas. Det blir kanske 10000G nån nanosekund. Inte bra för microdrivar tror jag, och det är ju bara en tidsfråga innan man knuffar det över bordskanten...
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Vad jag minns av det jag läst skiljer det sig mellan olika kameror, tex Canon är bra på att utnyttja Microdriven, medan Nikon inte är det, utan där påstås att kiselbaserade CF märkeskort är mycket snabbare, dvs skillnaden kan vara svår att mäta utan praktiska prov.
Jag upplever mina Microdrivar som relativt snabba i min D60, snabbare än tex Vikings 96MB kort.
Dock har jag aldrig mätt med stoppur osv.
Roine
Vad jag minns av det jag läst skiljer det sig mellan olika kameror, tex Canon är bra på att utnyttja Microdriven, medan Nikon inte är det, utan där påstås att kiselbaserade CF märkeskort är mycket snabbare, dvs skillnaden kan vara svår att mäta utan praktiska prov.
Jag upplever mina Microdrivar som relativt snabba i min D60, snabbare än tex Vikings 96MB kort.
Dock har jag aldrig mätt med stoppur osv.
Roine
Linmajon skrev:
Enligt testet är en 1Gb microdrive nästan dubbelt så snabb som ett Sandisk ultra vid skrivning. Vad säger ni om det?
Camerans
Aktiv medlem
Well boys, I've just heard so much negative stuff from so many people on the big Nikon list about IBM microdrives that I wouldn't dare try one. I'm just about to pick up a 1gb Lexar or Sandisk. I just trust them and they've never let me down or anyone I've talked to. IBMs have!! Some stores in the US won't even sell them anymore.....
Best, Duncan
Best, Duncan
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Jag har nu 9 st, och ännu ingen katastrof. Har kört snart 2 år med den första (Började med min D30).
Däremot har jag haft kompabilitetsproblem med "vanliga" CF, där har jag haft problem med både CF läsaren via Firewire samt att kameran inte gillade Vikings 80MB kort.
Så världen är inte snäll alla gånger.
Har tappat en av drivarna ett par ggr, men på korkmatta.
Roine
Jag har nu 9 st, och ännu ingen katastrof. Har kört snart 2 år med den första (Började med min D30).
Däremot har jag haft kompabilitetsproblem med "vanliga" CF, där har jag haft problem med både CF läsaren via Firewire samt att kameran inte gillade Vikings 80MB kort.
Så världen är inte snäll alla gånger.
Har tappat en av drivarna ett par ggr, men på korkmatta.
Roine