Annons

Vilket objektiv skall man använda

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
Jag är ingen amatörfotograf..mera en svensonfotograf. Jag har ett objektiv canon 75-300mm 1:4-5.6 II detta säger mig inget ting men jag skulle vilja veta om man vill komma ÄNNU närmare föremålet vilket objektiv skall man köpa..om det är en sak på långt håll där mitt objektiv inte tar..vad heter alla större objektiven. Eller kan man på något vis bygga ut ett objektive.
Har en canon kamera använder automatzoom.

skriv gjärna till min epost då jag inte är här inne så ofta men tacksam för alla svar man kan få av er experter.
niklas

[email protected]

Det som talar om hur "nära" du kommer är brännvidden. I detta fallet (75-300mm 1:4-5.6 II)
så är det från 75mm-300mm brännvidd.

300 är alltså max och är ett ordentligt teleobjektiv. I canons program har du sedan 400mm, 500mm, 600mm och 1000mm

Ett fast 400mm kostar runt 12.000:- ett 600mm funt 40.000 elelr om det är 60.000:-

1000mm kostar vad jag hört runt 999.000:-

Kamera linser är itne direkt som kikare så 300 räknas som ganska mycket. 400 har endel natur/sportfotgrafer, 500 och 600 är uteslutande fanatiker eller yrkesutövare som använder.

tack..men är det någon som vet om man måste köpa canons orginal eller passar andra märken till canon objektivet jag nämner. Vart köper man sådant och hur större bild blir det..

Menar om objektivet idag är 75-300mm hur kan man änklast förklara hur större bilden blir på ett objektiv som mitt i gemförelse med att man ser en bild med ögat och hur större blir det med ett 2X konvertor.
75-300 mm menas?

Mer pengar mer mm i beteckningen löser problemet med att komma "närmare" utan att flytta sig. Längre brännvidd trycker ihop perspektivet, vilket i alla lägen inte är en önskad effekt.

Det finns optik från flera tillverkare som passar till Canons EOS-system. En titt hos olika kameradetaljister kan ge en bild av utbudet.

ANNONS
Götaplatsens Foto