Annons

Vill skapa lite speciella tumnaglar...

Produkter
(logga in för att koppla)

muster

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha tumnaglar som inte visar hela bilden utan ett parti ur den, tex mitten av bilden eller om den har lite AI så kanske den kan räkna ut var motivet är.

Nån som har ett tips på ett liknande program? Tanken är ju självklart att det ska vara helt automatiskt...

Vad använder du för bildbehandlingsprogram? Går det att skripta så kan du ju göra ett skript som minskar arbetsytan och sedan skalar ner bilden precis som du vill ha. Att gissa vad som är motivet är nog överkurs däremot.

Hmmmm....
Vore det inte betydligt enklare att bara croppa fram den del du vill ha kvar i bilden och göra en tumme på den!
Är gjort på några sekunder i vilket bildbehandlingsprogram som helst och du slipper trassla med massa koder som kan crascha när som och vara okompatibla med div webb läsare!

Erik T
http://travel.to/eriksgallery

Nja asså, precis som tex ACDSee (som jag använder idag) kan skapa tumnaglar av alla bilder i en katalog så vill jag att den ska göra precis det men inte av hela bilden.

Att göra ett photoshop-action är ju en enkel sak men dom är ju inte direkt snabba att exekvera. Trodde därför att det fanns ett färdigt program för detta.

Skulle nog vara lättast o göra som Erik menar.. har gjort så på alla 57 websidor jag gjort och har man bara fixat det nån gång så går det snabbt o lätt.. sen att skriva html e ju enkelt.

Erik ->> Trevlig sida föresten.. snygg

muster skrev:
Nja asså, precis som tex ACDSee (som jag använder idag) kan skapa tumnaglar av alla bilder i en katalog så vill jag att den ska göra precis det men inte av hela bilden.

Att göra ett photoshop-action är ju en enkel sak men dom är ju inte direkt snabba att exekvera. Trodde därför att det fanns ett färdigt program för detta.

Att göra hela tumnaglar kan ett program klara, men vill du ha ett utsnitt måste du iaf tala om för ett program VAD du vill skall synas och det är ju inte samma på alla bilder så själva auto-funktionen du vill åt där är ganska meningslös i längden och ger istället mer jobb än det jag nämnde ovan. Varför göra ett photoshop-action? Bara att dra med beskärningsverktyget och minska storleken...klart!

ANNONS
Götaplatsens Foto