Annons

Villken blixt till Dynax 7D ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har en Dynax 7D men saknar bra blixt.
Villken fungerar bra till 7D.n ?
Samt villken är bra/värd pengarna ?

Fotograferar mycket med bilar, Mässor samt action bilder kvälls tid.
Även modell foton,

Har ni tipps på en bra funktionell blixt så är det guld värt.

Av vad jag vet är det hittills bara 3 blixtar som fungerar fullt ut med Dynax 7 Digital. Det är Minoltas egna 5600HS, 3600HS och 2500(D?).

Dessa har även möjligheten att fjärrstyras utan tilläggsutrustning!

Finns lite mer att läsa om Minoltas suveräna blixtsystem i denna artikel: http://www.friedmanarchives.com/flash.htm

Tack Majja..

Nu är en 3600HS samt ett batteri grepp beställt.

Hoppas att jag får många roliga stunder med dessa nya saker. :)

en 3600hsd verkar vara ett bra val... ska själv köpa mig en likadan... Fjärrstyrningen verkar kulig =)

majja skrev:
Av vad jag vet är det hittills bara 3 blixtar som fungerar fullt ut med Dynax 7 Digital. Det är Minoltas egna 5600HS, 3600HS och 2500(D?).

[/url]

Det finns tydligen en del som haft en del problem med sina blixtar till 7D. Kolla under "Reported problems - suggested firmware upgrades" på Dymum.com.

En del av dessa fel som felet med extrem överexponering verkar dock lösas av uppgraderingen av firmware till version 1.1.

"kleptolux
January 7, 2005
Make the 5400i and 5400hs work in TTL mode
6 users have confirmed this suggestion"

"pfoto1
January 7, 2005
1. Under exposure with 5600HS mounted on camera and the extreme overexposure when some settings are changed while flash is still mounted on the camera. You have to change modes take a pic then go back to your previous settings to get the correct exposure again.
3 users have confirmed this suggestion"

"Dalibor Jelinek
November 24, 2004
The 5600HS(D) flash does not calculate with the crop factor. When you zoom lens to 50mm, the flash zooms to 50mm as well, but it should zoom to 75mm instead (it was working like this with DiMAGE A1). Maybe Minolta has forgotten it?
10 users have confirmed this suggestion"

Nu så har paketet ramlat inanför dörren :)
Blixten är helt underbar,
Och batteri greppet är en helt underbar konstruktion.

Till blixten så följde det med en fot som man kan ha bra användning av när det skall fota med fjärr.

Jag är super nöjd än så länge med utprovningen av blixt samt batteri grepp,

Nu blir det fota av !!

ANNONS
Götaplatsens Foto