Picture
Aktiv medlem
Efter att ha varit inne på att köpa en Canon 300 D eller en Nikon D70 har jag nu insett att en Minolta Dimage A2 mycket väl skulle kunna täcka mina behov. Slipper ju då också problem med dammiga sensorer, borttappade objektiv o s v. Kastade mig glatt ut på nätet för att se vilka typer av paket som skulle kunna passa mig och blev då tråkigt nog påmind om att det finns en massa olika typer av minnen. Detta är rena grekiskan för mig, så med risk för att verka dum ställer jag följande frågor till er som är mer intelligenta:
Compact Flash och Microdrive - vad är skillnaden (det står ibland att Compact Flash stödjer Microdrive, vad innebär det)?
Vad är skillnaden mellan Compact Flash 1 och Compact Flash 2?
Fungerar USB 2 med USB 1.1?
När behöver man en minneskortsläsare? Klarar man sig utan? Vilka är fördelarna med en minneskortsläsare?
Har sett att det finns ett paket med A2:an och ett minneskort på 2048 MB nu, till rimligt pris. Någon som har erfarenhet av detta?
Någon som har erfarenhet av hur bildkvaliteten blir med Konica Minoltas telekonverter respektive vidvinkelkonverter?
Många frågor...
Compact Flash och Microdrive - vad är skillnaden (det står ibland att Compact Flash stödjer Microdrive, vad innebär det)?
Vad är skillnaden mellan Compact Flash 1 och Compact Flash 2?
Fungerar USB 2 med USB 1.1?
När behöver man en minneskortsläsare? Klarar man sig utan? Vilka är fördelarna med en minneskortsläsare?
Har sett att det finns ett paket med A2:an och ett minneskort på 2048 MB nu, till rimligt pris. Någon som har erfarenhet av detta?
Någon som har erfarenhet av hur bildkvaliteten blir med Konica Minoltas telekonverter respektive vidvinkelkonverter?
Många frågor...