Annons

Vivitar 70-200 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

rumpnissee

Aktiv medlem
är detta ett bra objektiv att använda sig av till en nikon d4O?
hittade en annons på blocket, då det kostade 5OO:- och blev intresserad direkt. det är ingen skador på och mycket väl använt.

skulle detta kanske vara en bra deal?

Senast ändrad:
Jag gissar på att du antagligen inte kommer få någon som helst automatik. Så det du isf måste göra är att gissa dig till slutartid, iso, bländare osv för att få rätt exponering. Egentligen inte speciellt jobbigt om man har lite tid på sig och så är det även en liten rolig utmaning. D
Fokusera är däremot lite lite svårare eftersom sökaren är ganska liten i D40n. Fast det går ju såklart.

Men sen måste jag fråga, är nollan på ditt tangentbord trasig? :p

Jag gissar på att du antagligen inte kommer få någon som helst automatik. Så det du isf måste göra är att gissa dig till slutartid, iso, bländare osv för att få rätt exponering. Egentligen inte speciellt jobbigt om man har lite tid på sig och så är det även en liten rolig utmaning. D
Fokusera är däremot lite lite svårare eftersom sökaren är ganska liten i D40n. Fast det går ju såklart.

Men sen måste jag fråga, är nollan på ditt tangentbord trasig? :p

hm, jaha. men det får jag kolla upp när jag är där.
ska dit nu ikväll, så jag får testa lite!
hahahaha, nej. det är många som påpekar det att jag använder bokstaven o iställer för nollor. jag tycker bara att det är finare att skriva med o:n för de är så runda och härliga. men jag antar att jag måste sluta upp med det. :)

Jag har haft andra Vivitar zoomar men de är ganska gamla. Problemen med de tidiga zoomarna är att de ofta är väldigt risiga ute i kanterna (förutom att du inte får automatik)

Kolla in
http://www.kenrockwell.com/nikon/dx-dream-team.htm

Där Ken Rockwell tycker till om bra och billiga objektiv. 55-200 objektivet är billigt men där har jag hört att det finns kvalitetsskillnader mellan individer.

Lycka till

Lars

Jag har haft andra Vivitar zoomar men de är ganska gamla. Problemen med de tidiga zoomarna är att de ofta är väldigt risiga ute i kanterna (förutom att du inte får automatik)

Kolla in
http://www.kenrockwell.com/nikon/dx-dream-team.htm

Där Ken Rockwell tycker till om bra och billiga objektiv. 55-200 objektivet är billigt men där har jag hört att det finns kvalitetsskillnader mellan individer.

Lycka till

Lars

har varit och kollat objektivet nu, det va som nytt!
inget risigt i kanterna eller något. :)
och att det inte är autofokus gör mig ingenting, för jag fotar oftast inte i "action" , eller fart. men tack så hemskt mycket för tipsen.
jag är skit nöjd!

ANNONS
Götaplatsens Foto