Annons

Washington DC

Produkter
(logga in för att koppla)
Gå in i det Stooora vita huset som är mer bevakat än kummla fängelset ! och sen frågar du efter han som sitter bakom det största skrivbordet med en amerikans flagga bakom. Han vet säkert=)
have a nice trip !

AndersClaesson skrev:
Gå in i det Stooora vita huset som är mer bevakat än kummla fängelset ! och sen frågar du efter han som sitter bakom det största skrivbordet med en amerikans flagga bakom. Han vet säkert=)
have a nice trip !

Tveksamt tips men Jorå, var och klappade gräsmattan på Bill Clintons tid ;--) Bildbevis bifogas. Sådana upptåg rekommenderas inte nu. Efter 11 sept är fotografer terrorister, enligt en hel del over there.. .

Jag bara chansar och drar till med Ritz Camera. De finns nog på flera ställen i stan
Har nött bil- och fotsulorna lite där, men inte sjutton kollade jag in fotoaffärer då. I området från Vita huset till The Mall (National Mall där alla museer finns) så finns ju "allt" som den hugade konsumenten kan vilja ha. Glöm inte bort att kika in på National Georaphic också - det är på promenadavstånd om man går fort - från WH. Bara att traska in och se lite häftiga bildvisningar. Sen får man handla lite också om man nu absolut vill´.

Note / hittade webbadress också http://www.ritzcamera.com/ kör "store locator" med Zipcode 20004 så får du adresser

Bilagor

• 1404ab.jpg
    1404ab.jpg
    32.9 KB · Visningar: 202
Senast ändrad:
Gatufoten skrev:
Glöm inte bort att kika in på National Georaphic också - det är på promenadavstånd om man går fort - från WH. Bara att traska in och se lite häftiga bildvisningar. Sen får man handla lite också om man nu absolut vill´.

Jo, NG är ju ett måste! Var där och gjorde reportage om (inte för, tyvärr...;-)) NG för några år sen. Då sålde de en låda med 16-17 CD som innehöll alla NG'n från tidningens första 100 år! Artiklar + bilder!!! Den kostade nått i stil med 120 dollar eller så - men fattig frilansande journalist som jag var hade jag inte råd med den... och det grämer mej alldeles ofantligt! Om den låddan ännu finns kvar så slå till!!! 100 år... 12 nummer/år... 1200 tidningar alltså... med i medeltal 50 bilder per tidning (?)... upp emot 60,000 NG-bilder! Där har du sysselsättning för några veckoslut framöver... :-D

Tack & God Jul på er!

Tack så jätte mycket för svaren! Ska höra med den killen, tack Calle!
Jag lutar mer mot Penn camera i nuläget bara för att dem har SanDisk kort(är inne på deras nya version III), konstigt nog verkar inte Ritz ha dem...fast Ritz verkar ju vara väl etablerade...
Jag får se hur det blir! En vän till mig ska över dit gäller bara att övertyga honom, skulle bra gärna dra dit nu, national geographic och allt! 60000 bilder snacka om att du måste ångrat dig, de har verkligen otroliga foton i tidningen!
Har hittat flyg till New York för 2600:- så tillsammans med ett kamera köp skulle det bli riktigt lönsamt!

Tack för svaren! Ha en go jul!

ANNONS
Götaplatsens Foto