Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.ny-camera.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Pålitliga, ligger förmodligen inte på något större lager. Kan ta tid (upp till 1-1½ månad) innan man får ej lagerförda produkter. Jag beställde en väska som ej fanns i Sverige, det tog 3 veckor. Kan även rekommendera www.internet-photo.de som är riktigt bra och levererar snabbt.

Måste tyvärr säga att mina erfarenheter är riktigt dåliga.

Beställde en Tokinaglugg som de enligt mailet som bekräftade ordern skulle ha i lager och finns hos mig senast 2 veckor efter.

När 1,5 månad hade gått så blir jag lite orolig och mailar ny-camera. Tror ni att jag fick ett svar? Nix, nada inget alls.
Jag har efter det mailat säkert 6-7 gånger samt ringt upprepade gånger utan att få ett svar.

Beställde igår en Sigmaglugg från Cyberphoto istället då det verkar vara mer koll där.

/Tobbe

Carl Johan skrev:
Okej, det låter ju inte värst bra :(. Nån som vet hur det funkar med moms och så där?

Tyskland är med i EU, ska inte vara några problem mao. Du betalar tysk moms 17.5%? och därmed basta (om du inte är proffs, då blir det krångligare).

/Martin

ny camera sidan...

vet inte om det är bara jag som lade märke till logotypen på NY cameras hemsida...
WTC är kvar på den...inte för att det stör mig...men det är ju snart 1 1/2 år sen manhattan skyline förändrades...

Jag har handlat ett par gånger på ny-camera, och har precis samma uppfattning som Jesper. De är pålitliga, men det kan ta tid. Ibland tar det ett par dagar, och ibland ett par veckor.

Den tyska momsen var 16% när jag handlade.

Marko: När jag var i NY nyligen blev jag irriterad på att de "raderat" WTC från allt. Tycker inte det finns någon anledning. ;)

ANNONS
Götaplatsens Foto