Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Zoombrowser hjälp!
- Trådstartare Digi
- Start datum
P.R.
Aktiv medlem
Programmets hantering av raw-bilder fungerar tyvärr så att man först måste trycka på knappen "Display Original Image" för att få den konverterad för att sedan kunna zooma i bilden. Är det flera bilder måste man göra detsamma för varje bild.Digi skrev:
När jag öppnar en eller flera bilder för att gämfö
ra dem så kan jag inte zooma in och ut.
Varför kan jag inte det?
EOSViewerUtility kan zooma i raw-filer betydligt enklare och snabbare. Därför använder jag den för att först göra en grovrensning och går bara över till Zoombrowser om jag dessutom behöver jämföra flera bilder samtidigt.
P.R.
Aktiv medlem
Detta är vad jag kommit fram till om ZoomBrowser vid användning med raw-filer från 20D (kan även gälla andra kameror men det är vad jag har):aik_putte skrev:
Det går att zooma in med versionen som följer med 350D (5.1) men om man laddar ner uppdateringen på Canons hemsida så går det inte så jag installerade om programmet.
Version 5.0 - raw-filerna syns inte alls.
Version 5.2 (och sannolikt ovan nämnda 5.1) - raw-filerna visas inte korrekt, om man zoomar till 100% så ser man att bilden bara är hälften så stor som den skall vara och ZB utelämnar alltså viss information och är därmed otillförlitlig för att bedöma kvaliteten.
Version 5.6 (möjligen också 5.5) - raw-filerna måste omständligt nog konverteras så som jag beskrev i tidigare inlägg innan man kan zooma i dem men de återges då åtminstone korrekt så att 100% inzoomning verkligen visar alla bildpunkter.