Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Stänga av allt ljud till Canon EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus6002

Ny medlem
Någon som vet om det går att ta bort allt ljud till Canon EOS 350D.

störande att djuren blir skrämda när man tar ett kort och man missar fina motiv tycker jag.

har letat överallt i manualer men kan ej hitta någon lösning.

Någon som vet bättre och kan hjälpa mig ???????

Tack på förhand

Någon som vet om det går att ta bort allt ljud till Canon EOS 350D.

störande att djuren blir skrämda när man tar ett kort och man missar fina motiv tycker jag.

har letat överallt i manualer men kan ej hitta någon lösning.

Någon som vet bättre och kan hjälpa mig ???????

Tack på förhand

Spegelljudet och slutarljudet kan du inte stänga av. Det låter när mekanik rör sig.

Såg det inte som nåt aprilskämt utan var seriös i min fråga.Trodde kanske det var fejkat också som peterwesterstrom.

borde det inte från tillverkaren vara möjligt att få en helt tyst kamera ???

Jo, men då får man låta bli speglar och mekaniska slutarlameller som far omkring inne i kameran.
Dessutom är det tveksamt om det ens är önskvärt. Ljudet ger ju omedelbar feedback på att man tagit bilden.

Ursäkta kommentaren, men jag inbillade mig inte i mina vildaste att det fanns någon med en spegelreflexkamera som inte hade ens en liten aning om hur den är uppbyggd.

Borde kanske ha tänkt mig för lite bättre eftersom det ju är en spegelreflexkamera.

Men fråga kan man ju alltid eller hur och det är väldigt störande när man har motiv av en hel flock vildsvin eller dovhjort i närheten och de blir skrämda av kameran när man skjuter av ett par kort.

Borde kanske ha tänkt mig för lite bättre eftersom det ju är en spegelreflexkamera.

Men fråga kan man ju alltid eller hur och det är väldigt störande när man har motiv av en hel flock vildsvin eller dovhjort i närheten och de blir skrämda av kameran när man skjuter av ett par kort.

Tja.. där i ligger väl lite av tjusningen i "sporten"? Hur roligt vore det om du kunde stå bredvid vilda älgar och björnar och klappa dom lite på nosen medans du plåtar? Nöjet är ofta inte själva resultatet även om det är viktigt, det som ialla fall tillfredställer mig är hur jag fick bilden!

Ju mer man får jobba, slita blod och jävlas, desto mer glad blir man över resultatet... Jag vet inte vad du kör med för fluggar, men räcker inte ett 400mm så köp ett 600, räcker intedet så köp ett 600mm + konverter... eller kom på något superbra isoleringsknep så att du kan linda in kameran och därmed görad en ljudlös uifrån. bli kreativ, kom på lösningar, kryp lägre, lukta mindre, knäpp den perfekta bilden direkt isället för att ta hundratals bilder på chans osv osv osv.

Det finns inga hinder... folk har tagit bilder på vildsvin och annat vilt långt innan 350D kameran uppfanns!

ANNONS
Götaplatsens Foto