Annons

Byta färg på bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

interior

Aktiv medlem
Jag har många bilder på föremål där bakgrunden har samma grå nyans som den internetsida de presenteras på. Föremålen är alltså frilagda. Nu vill jag byta nyans på det grå - på alla bilderna i grupp. Är detta möjligt?

Det jag vet just nu som du kan göra är att, använda dig av samma effekter som du använder pa en bild och applicera det pa de andra bilderna.

Du öppnar ex, 20 bilder sa jobbar du med en bild, i det här fallet ändrar bakrungdsnyans, sedan skiftar du mellan bilderna samtidigt som du bara drar fran effektpaletten till det bild du vill applicera samma effekt.

Det är just nu det rad jag kan ge dig.

Good luck

Stämmer bra det där med funktionen actions,där man kan spela in det man gör och applicera pa manga bilder.

Jag visste dock inte att man med en enda musklick kan med hjälp av actions applicera effekten pa manga bilder samtidigt.

Jag visste dock inte att man med en enda musklick kan med hjälp av actions applicera effekten pa manga bilder samtidigt.

Så skrev jag inte heller.

En Action kräver bara et musklick. Att använda enaction på många bilder kräver att du använder tex Image Processor där du måste specificera var bilderna ska sparas, nya mått mm

ANNONS
Götaplatsens Foto