Det var lite turer i butiken.
Först till service avdelningen med objektivet. Där visade jag att det var fel. Hade även en 2 utskrifter på problemet. Samma som finns i mitt första inlägg. Kille där slog i datorn och såg att de egentligen inte återköper objektiv utan ska i första hand reparera dem. Men han såg att jag bara haft objektivet i 6 dagar och skulle göra ett undantag förmodligen eftersom jag endå skulle köpa mej ett annat (dyrare objektiv).
Han gick iväg till foto-avdelningen för att prata med personalen där. Han kom strax tillbaka och bad mej följa med.
I foto avdelningen så hade personalen där satt ihop objektivet med en 40d och kunde inte se något fel. Men jag hade ju mina utskrifter samt mina 2 kameror med som jag hade testat objektivet på. Bilder på båda mina kameror hade fokus fel med SIgma objektivet.
Nåja... det var klart att jag skulle få lämna tillbaka objektivet och få mina pengar tillbaka (3990

. Jag sa att jag ville beställa ett annat objektiv ett Canon 24-70 L USM, men de hade inget sådant hemma och de skulle isåfall bestället det. OK då la jag in en beställning och använde mej av de 3990:- från sigmat till handpenningen på det nya canon som jag vill ha istället. Fick ett papper där det står att beställningen är gjord och 3990:- skulle användas som handpenning samt hur mycket som återstår att betala.
Tillbaka till service avdelningen där det skulle skriva ut en kreditnota som jag skulle ta med till kassan.
Gick sedan till kassan för att registrera mina 3990:- som handpenning på det nya objektivet. Killen i kassan "blippade" in kvittot och döm om min förvåning när det i kassa terminalen stod 4339:- dvs 349:- mer än vad jag från början betalt för objektivet. Jag stod där som ett levande frågetecken och funderade på hur mina 3990:- kunde öka så snabbt till 4339:-....
Men då kom jag på att när jag köpte Sigma objektivet så köpte jag även filter att sätta framför objektivet för att skydda det.
Det hade visat sej att de på service avdelningen hade tagit hela mitt kvitto som kreditnota (objektiv + objektiv filter).
Om jag inte sagt något i kassan så hade MM lurat sej själv på 349:-....
Men ärlig som man är så sa jag att det måste vara fel och att de på service avdelningen måste ha tagit hela kvittot som kreditnota när det bara skulle ha tagit objektivet.
Jag gick tillbaka till service avdelningen och berättade att det var fel samt vad felet med kreditnotan var. Han blev förståss glad att jag var ärlig nog att berätta det. Nåja... han fixade till det och jag gick återigen till kassan för att sätta mina pengar från kreditnotan som handpenning på de nya objektivet.
Kille på service avdelningen beklagade att det blev mycket spring av både han & mej. Men mej gjorde det inte så mycket. Jag fick ju prova massage stolen på service avdelningen...... åhh vilken stol eller dynan rättare sagt. för stolen var ju en vanlig kontors stol.
Summan av det hela:
- Mycket trevlig och tillmötesgående personal, iallafall i mitt fall.
- Kunnig personal. Var & en har sin avdelning som var & en kan bäst. Mycket bra all kredit åt MM för detta.
Ärlighet varar längst.