Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lightroom 2.3 and Camera Raw 5.3 Final Release
- Trådstartare staika
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Tack!
Adobe skriver i sin readme:
A comprehensive list of issues fixed in this release is included below:
Lightroom 2 Bugs - Fixed
• In the Windows 64-bit version of Lightroom an sFTP upload process could cause Lightroom to crash.
• Slideshows could return to the first image randomly during playback.
• A memory leak could cause Lightroom to crash while attempting to process files with local adjustments.
• Canon EOS 5D Mk II sRAW files could process with artifacts in Lightroom 2.2.
• Lightroom 2.2 could cause disc burning to fail for Windows customers.
• Attempting to undo(CTRL-Z) a single step in Lightroom 2.2 on Windows could cause a series of
previous actions to be undone.
Om detta verkligen var allt som hänt känns det som en ganska "klen" uppgradering.
Adobe skriver i sin readme:
A comprehensive list of issues fixed in this release is included below:
Lightroom 2 Bugs - Fixed
• In the Windows 64-bit version of Lightroom an sFTP upload process could cause Lightroom to crash.
• Slideshows could return to the first image randomly during playback.
• A memory leak could cause Lightroom to crash while attempting to process files with local adjustments.
• Canon EOS 5D Mk II sRAW files could process with artifacts in Lightroom 2.2.
• Lightroom 2.2 could cause disc burning to fail for Windows customers.
• Attempting to undo(CTRL-Z) a single step in Lightroom 2.2 on Windows could cause a series of
previous actions to be undone.
Om detta verkligen var allt som hänt känns det som en ganska "klen" uppgradering.
Anders Östberg
Guest
Det var andra skillnader förutom bugfixar från 2.2 till 2.3 också, bland annat snabbare förhandsvisning. Klart värt en uppgradering - som väl för övrigt är kostnadsfri så varför klaga?
AFJ
Aktiv medlem
Enbart för den sista punkten tycker jag är värd att uppgradera för...
Ja, om man drabbs av det. Själv har jag inte märkt något problem. Kan ju bero på att jag sällan använder "undo" i Lightroom.
AFJ
Aktiv medlem
Det var andra skillnader förutom bugfixar från 2.2 till 2.3 också, bland annat snabbare förhandsvisning. Klart värt en uppgradering - som väl för övrigt är kostnadsfri så varför klaga?
Det var inte min avsikt att "klaga". Jag tyckte bara antalet bugfixar var ganska litet och då jag inte såg några nya funktioner tyckte jag det kändes lite tunt.
Jag måste ha missat informationen om snabbare förhandsvisning, jag får läsa om readme-filen ikväll, kanske är det fler godbitar?
t_mauritsen
Aktiv medlem
Tja, för min del känns det som om bugfixar är det viktigaste. Har kört med 2.3RC ett tag och i och med denna har jag äntligen kunnat börja använda local adjustments på min burk. CTRL-Z problemet har också irriterat mig gränslöst... Som sagt lite hur man ser på det.
Det viktigaste featuren jag saknar är colour proofing direkt i Lightroom, gärna i valfri färgrymd (CMYK, sRGB etc). Som det är idag måste man konvertera bilden in i PS för att göra denna helt grundläggande saken. Det har jag också skrivit till Adobe. Undrar om dom lyssnar?
T
canon11
Aktiv medlem
Ja, om man drabbs av det. Själv har jag inte märkt något problem. Kan ju bero på att jag sällan använder "undo" i Lightroom.
Nej det klart, det är mer för oss som inte gör rätt från början ;-)
AFJ
Aktiv medlem
Nej det klart, det är mer för oss som inte gör rätt från början ;-)
Kan ju vara så att jag är så risig på bildbehandling att jag inte ser när jag BORDE trycka på "undo".
Mvh
Anders
Minita
Aktiv medlem
Kan inte uppdatera från 2.3Rc till 2.3
Jag får inte uppdateringen till att fungera från 2.3RC till "skarpa" versionen av 2.3.
Har tankat ner filerna
LTRM2_WWEFG_win_2_3.EXE
samt
LTMR2_MUL_win.EXE
samma nedslående resultat oavsett vilken av filerna jag försöker köra igång uppdateringen med.
Felkod:
Error 2753. The file 'pxsetup.exe' is not market for installation
Några bra förslag?
Jag får inte uppdateringen till att fungera från 2.3RC till "skarpa" versionen av 2.3.
Har tankat ner filerna
LTRM2_WWEFG_win_2_3.EXE
samt
LTMR2_MUL_win.EXE
samma nedslående resultat oavsett vilken av filerna jag försöker köra igång uppdateringen med.
Felkod:
Några bra förslag?
vagnmakaren
Medlem
Har tankat ner filerna
LTRM2_WWEFG_win_2_3.EXE
samt
LTMR2_MUL_win.EXE
Felkod:
Några bra förslag?
Hej
Får samma felmeddelande! Jag hämtade från Adobe internationella sida.
//Hans-erik
t_mauritsen
Aktiv medlem
Har för mig att det stod att man skulle avinstallera 2.3RC innan man installerar 2.3. Har ni testat det?
T
T
3j7e1h
Aktiv medlem
Ang. uppdatering till Lightroom 2,3
Hej!
Jag uppgraderade till v2,3 final. Eftersom det inte fanns någon information om svensk språkversion, trodde jag den fanns inbakad, eftersom det var sagt så från början.
Det fanns det naturligtvis inte. Idag fanns en ny uppgradering hos Adobe, som skulle innehålla ytterligare språkversionen, LTRM2 MUL Win 2,3 exe.
Jag laddade ned denna och installerade den. Naturligtvis fanns det inte med någon svensk version trots att det framgick att det skulle göra det.
Skämtar Adobe eller ligger felet på annat håll?????
John-Erik
Hej!
Jag uppgraderade till v2,3 final. Eftersom det inte fanns någon information om svensk språkversion, trodde jag den fanns inbakad, eftersom det var sagt så från början.
Det fanns det naturligtvis inte. Idag fanns en ny uppgradering hos Adobe, som skulle innehålla ytterligare språkversionen, LTRM2 MUL Win 2,3 exe.
Jag laddade ned denna och installerade den. Naturligtvis fanns det inte med någon svensk version trots att det framgick att det skulle göra det.
John-Erik
staika
Aktiv medlem
Inga problem vid uppgraderingen?
Nej inga problem alls.
Faster
Aktiv medlem
Hej!
John-Erik
Enligt en annan forumtråd måste man hämta LR 2.3 från svenska Adobe för att få rätt multispråkversion. Eftersom det visade sig vara en 30-dagars utvärderingsversion man måste ladda ner trodde jag att jag skulle vara tvungen att skriva in serienumret igen, men det hittade tydligen LR själv någonstans i min dator. Likaså katalogen.
staika
Aktiv medlem
Enligt en annan forumtråd måste man hämta LR 2.3 från svenska Adobe för att få rätt multispråkversion. Eftersom det visade sig vara en 30-dagars utvärderingsversion man måste ladda ner trodde jag att jag skulle vara tvungen att skriva in serienumret igen, men det hittade tydligen LR själv någonstans i min dator. Likaså katalogen.
Så här står det skrivet i Lightroom Journal ang. varför dom kallar det en utvärderingsversion:
"Lightroom 2.3 now provides language support for the following additional languages:
(UPDATE: Use this link to download the new language versions It indicates a trial version but it's identical to what we're now shipping from the Adobe.com Store for this new version. Since technically these versions didn't exist before there was no place to put them on the Update page.) "
Hela artikeln finns här:
http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/2009/03/lightroom_23_and_camera_raw_53.html
Christer