Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 2.3 and Camera Raw 5.3 Final Release

Produkter
(logga in för att koppla)
Så här står det skrivet i Lightroom Journal ang. varför dom kallar det en utvärderingsversion:

"Lightroom 2.3 now provides language support for the following additional languages:
(UPDATE: Use this link to download the new language versions It indicates a trial version but it's identical to what we're now shipping from the Adobe.com Store for this new version. Since technically these versions didn't exist before there was no place to put them on the Update page.) "

Hela artikeln finns här:
http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/2009/03/lightroom_23_and_camera_raw_53.html

Christer

Då slipper jag fundera mer på det. Dom är kluriga på Adobe :).

Var hämtade du filerna? Jag hämtade från Adobe internationella sida och installerade. Lika smidigt som alltid, inga problem alls. Uppdaterad från samma release som dig.
/Peter

Kanske skall tillägga att jag kör Vista Ultimate 64-bit engelsk som operativ, kan ha en inverkan. För mig funkade rakt av, ingen avinstallation eller så. Kör endast internationella varianten av LR.
Mvh Peter

Uppgradering av LR 2,3

Har du installerat den engelska versionen av 2.3 först så måste du avinstallera den innan du installerar multispråk versionen.
Sen fungerar det hur fint som helst.

Christer

Hej Christer!

Jag tänkte väl, att det ev. kunde vara någon teknisk lösning, som beehövdes. Jag skall testa den.
Tack för din hjälp. Det är trevligt när Fotosidan fungerar så här.

John-Erik

Tror inte man behöver ta bort annat än själva programmet (mac!) när man uppdaterar. Vågar inte pilla och ändra och ha mig med övriga mappar!

/Fredrik

Uppgradering till LR2,3

Så här står det skrivet i Lightroom Journal ang. varför dom kallar det en utvärderingsversion:

"Lightroom 2.3 now provides language support for the following additional languages:
(UPDATE: Use this link to download the new language versions It indicates a trial version but it's identical to what we're now shipping from the Adobe.com Store for this new version. Since technically these versions didn't exist before there was no place to put them on the Update page.) "

Hela artikeln finns här:
http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/2009/03/lightroom_23_and_camera_raw_53.html

Christer

Hej Christer!

Jag avinstallerade min engelska version och installerade den nya multiversionen med bl.a. svenska, som jag laddat ner från Adobe via svenska siten. Tyvärr blev det ändå bara engelska, franska och tyska, som jag kunde välja mellan såväl vid installationen som i preferences inne i programmet.

Det verkar som jag får leva med engelsk version, men jag hade sett fram emot svensk version.

Tack ändå!

John-Erik

Hej Christer!

Jag avinstallerade min engelska version och installerade den nya multiversionen med bl.a. svenska, som jag laddat ner från Adobe via svenska siten. Tyvärr blev det ändå bara engelska, franska och tyska, som jag kunde välja mellan såväl vid installationen som i preferences inne i programmet.

Det verkar som jag får leva med engelsk version, men jag hade sett fram emot svensk version.

Tack ändå!

John-Erik

Tog du ned den svenska versionen från den här platsen:

https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=sv&product=photoshop_lightroom

Christer

Nu har jag lyckats med uppgraderingen från 2.3RC till 2.3. Var tvungen att avinstallera RC versionen. Körde in "MUL"-versionen (multi) direkt och det var inga problem. Har svenska och engelska och alla kataloger intakta.

Om det kan vara till någon hjälp så heter filen

LTRM2_MUL_win.EXE

Filen är 170 402 kB

ANNONS
Götaplatsens Foto